8,697 læst ·
48 svar
9k læst
48 svar
Ingen papirstrimler mellem gipspladerne - revner
Jeg er ikke det mindste oprørt, men du fortsætter med at stille det samme spørgsmål igen og igen, trods at du har fået tydelige referencer til, hvorfor man gør som man gør. Det bliver lidt trættende.T TheGame sagde:
Det er nok godt at lægge det ned.
Nej jeg svarer til dem som svarer mig med opfølgende spørgsmål præcis som til dig.MathiasS sagde:
Enig. Har aldrig set en maler sætte lim på en tapetstrimmel af papir. De lægger først en tynd stribe spartelmasse i samlingen, på med strimlen og derefter dækker med mere spartelmasse.T TheGame sagde:Hvorfor taler folk om at lime papirstrimmel mm nu om dage?
Der findes simpel vævstrimmel, som man kan tape over samlinger, som man spartler over, eller så bruger man papirstrimmel og spartler over. Jeg som amatør fikser dette og har gjort det i flere år, og gipspladesamlingerne holder.
Man behøver ikke at lime med væv/tapetlim, det er helt unødvendigt. I gør det for avanceret 😆
Glasfiberstrimlerne bruges ikke så ofte af de malere, jeg har set. De fleste bruger papirstrimlerne og "spartler" dem fast, som jeg beskrev. Ingen limning overhovedet.
Ja, det er den korrekte metode.D droopy sagde:Enig. Har aldrig set en maler sætte lim på en tapetstrimmel af papir. De lægger først en tynd stribe spartelmasse i samlingen, på med strimlen og derefter dækker med mere spartelmasse.
Glasfiberstrimlerne bruges ikke så ofte af de malere jeg har set, de fleste bruger papirstrimlerne og "spartler" dem på som jeg beskrev. Ingen limning overhovedet.
Men tilsyneladende, efter at have set en del amatørinstruktioner efter at det blev nævnt her, så kan man også lime.
Men skal man sammensætte på væg og tapetsere, har fiberstrimler altid virket godt for mig.
Loft har jeg brugt papir og gipsspartelmasse, men som sagt, lim fungerer også godt.
Jeg er ingen maler, jeg er en amatør, det føles lidt som om limning er et unødvendigt trin, men ja, brug hvad der passer 😅
Klik her for at svare