A andhak1 sagde:
Så er det ikke så meget dyrere hos Beijer end Byggmax, hvis man ser på, hvad man får for pengene.
Jeg lavede en simpel sammenligning før dagens køb til hønsegården.
Trykkimprægneret 45x45:
  • Byggmax 9,95 kr/m
  • Beijer Bygg 12,76 kr/m
  • GS bygg 10,95 kr/m

Trykkimprægneret 45x70:
  • Byggmax 16,95 kr/m
  • Beijer Bygg 19,13 kr/m
  • GS bygg 16,25 kr/m

Så der er ingen kæmpeforskelle, men Beijer er jo dårligst. Og obs, jeg har ingen rabatter hos nogen.

Trådte ind i nærmeste XL-Byg og fremlagde renoveringsplanerne "en etage op" hos sælgerne. Byggekonto med samme rabat som fagfolkene blev ordnet i en håndevending. I sidste ende stort set samme pris som lavpriskæderne, men meget mere fagkundskab i væggene.

Nogle indkøb bliver stadig gjort på Bauhaus og K-rauta, mest når man lige er i nærheden.

En anden favorit er ByggGrossen i Uppsala.

• Synes
Tokslut og 1 anden
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Jeg lavede en simpel sammenligning inden dagens køb til hønsegården. Trykt 45x45:
  • Byggmax 9,95 kr/m
  • Beijer Bygg 12,76 kr/m
  • GS bygg 10,95 kr/m

Trykt 45x70:
  • Byggmax 16,95 kr/m
  • Beijer Bygg 19,13 kr/m
  • GS bygg 16,25 kr/m

Så det er ingen store forskelle, men Beijer ligger jo dårligst. Og obs, jeg har ingen rabatter hos nogen.
Visst ligger Beijer højere men da er der stor forskel på kvalitet hvis man sammenligner med Byggmax, GS har jeg ingen erfaring med. Jeg betaler gerne for kvalitet og som sagt så giver Beijer ofte god rabat.

men virke er blevet meget dyrere de seneste 1-2 år.

da jeg byggede garaget kostede 2"6 22:- nu koster det 28:-

jeg vil nok bygge savværk =)

F
Hornbach i Botkyrka er desværre forfaldet. Rodet og dårlig service. Uvidende personale. Så det bliver Bauhaus og Byggmax fremover. De er ikke bedre kompetencemæssigt men forsøger i det mindste at give service.

senest i går sammenlignede jeg isolering mellem 2 forskellige byggmaxbutikker, 32:- i den ene og 25:- i den anden... det er altså 28% dyrere i den ene... ret meget..

C camaro1969 sagde:
senest i går sammenlignede jeg isolering mellem 2 forskellige byggmaxbutikker, 32:- i den ene og 25:- i den anden... det er altså 28% dyrere i den ene... ret meget..
Æv, se det fra den positive side!
Det er jo 22% billigere i den anden butik ;)

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Ah, se det fra den positive side!
Det er jo 22% billigere i den anden butik ;)
så kan man se det, hvis man er optimist! =)

F Frågan sagde:
Hornbach i Botkyrka har desværre forværret sig. Rodet og dårlig service. Ukyndigt personale. Så det bliver Bauhaus og Byggmax fremover. De er ikke bedre kompetencemæssigt, men forsøger i det mindste at give service.
Især er træet virkelig dårligt. Jeg er helt træt af det. Ellers er det min go-to-butik, når jeg skal købe noget hurtigt. Men, jeg køber ikke et bræt der længere (kun standardplader, mdf og osb). Træ køber jeg hos Woody Huddinge eller XL bygg nacka.

Jeg køber ikke meget, men vælger et lokalt firma. Dyrere, men god service. Hvilket jeg har brug for, da jeg er nybegynder. Håber at fortsætte med dem for altid, da jeg vil støtte lokale firmaer.

K
Jeg har bygget løsvirke selv, og her har vi XL-byg, Beijers, byggmax og jem fix.

Synes ikke, at der er specielt stor forskel i kvalitet (eller pris, i hvert fald ikke mellem byggmax og xl) mellem de tre førstnævnte. Man skal rode lige så meget i bunkerne hos alle. Jem fix her er en joke, mens Byggmax er rigtig god, men stort set altid dyrere end før jeg har valgt sted. Køber butikken selv ind tømmer?

Under alle omstændigheder er jeg meget glad for byggmax. Den eneste butik jeg kan lide bedre er hornbach, men den ligger tre mil væk.

K Kallebo sagde:
Jeg har bygget løsvirke selv, og her har vi XL-byg, Beijers, byggmax og jem fix.

Synes ikke rigtig, der er stor forskel i kvalitet (eller pris i hvert fald ikke mellem byggmax og xl) mellem de førstnævnte tre. Man skal sortere lige meget i bunkerne hos alle. Jem fix her er en joke, mens Byggmax er rigtig god, men næsten altid dyrere end før jeg har valgt sted.. Køber butikken selv ind træ?

Under alle omstændigheder er jeg meget glad for byggmax. Den eneste butik jeg kan lide bedre er hornbach, men den ligger tre mil væk.
Lyder som om vi er i nærheden af hinanden? Men hvis det er tilfældet, glemte du Bauhaus :D

Anyway, når jeg bygger noget, jeg går op i, bruger jeg XL-byg, ellers bliver det Byggmax, dog aldrig blevet skuffet!

• Synes
Kallebo
  • Laddar…
K
Lexington Lexington sagde:
Lyder som om vi er i nærheden af hinanden? Men i så fald glemte du Bauhaus :D

I hvert fald, når jeg bygger noget jeg bekymrer mig om, bruger jeg XL-byg, skider jeg på hvilket, bliver det Byggmax, men blev aldrig skuffet!
Hmm. Meget muligt, men bauhaus ligger på den anden side af kommunegrænsen, så jeg tæller den ikke. Har desværre mest negative erfaringer med bauhaus, da synes jeg hornbach er bedre, selvom det er yderligere en mil væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.