24,783 læst ·
72 svar
25k læst
72 svar
Hvor køber I jeres byggemateriale?
Køber næsten alting jeg har brug for hos Karl Hedin, ligger ret tæt på. Men fremfor alt får jeg altid god hjælp og venlig betjening sammenlignet med byggmax.
Desuden har der for mit vedkommende altid været stor forskel på kvaliteten mellem de to, har måttet lede i evigheder efter noget lige på byggmax.
Desuden har der for mit vedkommende altid været stor forskel på kvaliteten mellem de to, har måttet lede i evigheder efter noget lige på byggmax.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hos en lokal mindre forhandler.
Med lidt rabat får jeg priser svarende til byggmax men de holder meget bedre kvalitet på træet.
Derudover har jeg ca 5 min kørsel på småveje, så jeg kan lave en overlast med lav risiko for at blive opdaget af lensmanden.
Med lidt rabat får jeg priser svarende til byggmax men de holder meget bedre kvalitet på træet.
Derudover har jeg ca 5 min kørsel på småveje, så jeg kan lave en overlast med lav risiko for at blive opdaget af lensmanden.
Vi har virkelig meget, der findes inden for en mil hjemmefra. Bliver Ekesiöö, Hornbach, Bauhaus, Byggmax, og XL. En hel del panel henter vi fra Åttersta uden for Sandviken. Bestilt en del fra Listspecialisten og sekelskifte.
Nu er der mange projekter i Stugan, og så bliver det Fresks i Funäsdalen. Fantastisk butik!
Nu er der mange projekter i Stugan, og så bliver det Fresks i Funäsdalen. Fantastisk butik!
Hvis jeg køber meget materiale og vil have det leveret hjem, bliver det proffshandel Optimera med kontakt med sælgerne inden. Ikke så meget dyrere, og alt træet er nærmest perfekt.
Småhandler jeg, eller handler i weekenden, bliver det Byggmax. Men man skal så kontrollere hvert bræt. Jem & fix kun ved et særligt tilbud. De er jo lidt crappelicrapcrap.
Småhandler jeg, eller handler i weekenden, bliver det Byggmax. Men man skal så kontrollere hvert bræt. Jem & fix kun ved et særligt tilbud. De er jo lidt crappelicrapcrap.
Nej, det gør de ikke. Det er præcis de samme ting fra præcis den samme leverandør.R RoBo sagde:
Når det kommer til træ, bør jeg vel nævne. Gips for eksempel har de en EU-klassificeret variant, som er snorbillig, og i hvert fald jeg har ikke bemærket nogen som helst forskel. Derefter har de nogle egne mærker, som er lidt så som så, eksempelvis latexfugen, men hvad kan man forvente for 9 kroner? Deres maling Midun er overraskende god og ikke mindst billig.
Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der synes, at byggmax har helt ok kvalitet. Supergod vægspartelmasse også!
Jeg ville ikke bruge skruerne til noget følsomt, eller heller ikke i for stor mængde (pasform bit). Træet er jo ofte meget skævt, sikkert 40-50% kasseres af mange. Spartlen bruger jeg også nogle gange, men oplever, at den synker mere end fx Fluggers.Mia Orange sagde:
P
pleqtiz
Værktøjsgal
· Västernorrland
· 1 776 indlæg
pleqtiz
Værktøjsgal
- Västernorrland
- 1,776 indlæg
Al planker og brædder fremstiller vi selv i de dimensioner vi ønsker, i dag lavede vi 200x200 5,40 lange bjælker
, men plader og andet byggemateriale købes på xlbygg.. fået rigtig gode priser der som endda slår byggmax prisen.. og så handler jeg altid som privatperson
Du ser ud til at have haft dårlige oplevelser. Hvornår handlede du sidst? Jeg plukker altid ret omhyggeligt på bræddehandlen, men har ikke oplevet, at det er særligt meget værre hos byggmax end andre steder. 40-50 % er ret ekstremt.elpaco sagde:
