R
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Køber mest hos GS-Bygg, som ligger tættest på, endda lidt tættere end Byggmax.
[link]
Ligger lige syd for Halmstad, og har meget god service og sortiment.
Og ofte gode priser.
Tjek deres 26x190 fyrretræsgulv f.eks.
[billede]
[link]
Knaster ...
 
Køber næsten alting jeg har brug for hos Karl Hedin, ligger ret tæt på. Men fremfor alt får jeg altid god hjælp og venlig betjening sammenlignet med byggmax.
Desuden har der for mit vedkommende altid været stor forskel på kvaliteten mellem de to, har måttet lede i evigheder efter noget lige på byggmax.
 
  • Synes
OveRa og 1 anden
  • Laddar…
XL bygg, købte alt på byggmax tidligere men butikken i Gävle er nu under al kritik
 
  • Synes
Ericplumber
  • Laddar…
R RapidSledge sagde:
Kviste ...
Ja, det er vel en del af charmen med et rigtigt massivt trægulv :)
Og et kvistfrit massivt gulv bliver nok ikke billigt...
Vi har lagt 70 kvm med sådan et gulv, for 8 år siden, og ingen kviste er faldet bort.
 
Senest redigeret:
Lizzardo
Hos en lokal mindre forhandler.
Med lidt rabat får jeg priser svarende til byggmax men de holder meget bedre kvalitet på træet.
Derudover har jeg ca 5 min kørsel på småveje, så jeg kan lave en overlast med lav risiko for at blive opdaget af lensmanden.
 
  • Synes
Sthlm1891
  • Laddar…
R RoBo sagde:
Kvaliteten på Byggmax er vel så som så. Men er enig i at det mest bekvemme er det, der ligger nærmest.
Når det kommer til træprodukter, har de samme leverandør som mange andre store aktører, men meget billigere.
 
Lizzardo Lizzardo sagde:
Dessutom så har jag ca 5 min färdväg på småvägar så jag kan ful laste med låg risk for at blive opdaget af lensmanden
Dejligt at du mere bekymrer dig for politiet end at din forkerte lastning skal forårsage en ulykke af nogen art...
 
  • Synes
-PC- og 3 andre
  • Laddar…
Robert63 Robert63 sagde:
Når det kommer til træprodukter har de samme leverandør som mange andre store aktører, men meget billigere.
Ja men de køber ind en lavere kvalitet.
 
  • Synes
evertb
  • Laddar…
Vi har virkelig meget, der findes inden for en mil hjemmefra. Bliver Ekesiöö, Hornbach, Bauhaus, Byggmax, og XL. En hel del panel henter vi fra Åttersta uden for Sandviken. Bestilt en del fra Listspecialisten og sekelskifte.
Nu er der mange projekter i Stugan, og så bliver det Fresks i Funäsdalen. Fantastisk butik!
 
Hvis jeg køber meget materiale og vil have det leveret hjem, bliver det proffshandel Optimera med kontakt med sælgerne inden. Ikke så meget dyrere, og alt træet er nærmest perfekt.

Småhandler jeg, eller handler i weekenden, bliver det Byggmax. Men man skal så kontrollere hvert bræt. Jem & fix kun ved et særligt tilbud. De er jo lidt crappelicrapcrap.
 
  • Synes
saiter
  • Laddar…
R RoBo sagde:
Ja men dom køber ind en lavere kvalitet.
Nej, det gør de ikke. Det er præcis de samme ting fra præcis den samme leverandør.
Når det kommer til træ, bør jeg vel nævne. Gips for eksempel har de en EU-klassificeret variant, som er snorbillig, og i hvert fald jeg har ikke bemærket nogen som helst forskel. Derefter har de nogle egne mærker, som er lidt så som så, eksempelvis latexfugen, men hvad kan man forvente for 9 kroner? Deres maling Midun er overraskende god og ikke mindst billig.
 
  • Synes
Ahm.s og 1 anden
  • Laddar…
Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der synes, at byggmax har helt ok kvalitet. Supergod vægspartelmasse også!
 
  • Synes
Ahm.s og 1 anden
  • Laddar…
En apelsin Mia Orange sagde:
Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der synes, at byggmax har helt ok kvalitet. Supergodt vægspartel også!
Jeg ville ikke bruge skruerne til noget følsomt, eller heller ikke i for stor mængde (pasform bit). Træet er jo ofte meget skævt, sikkert 40-50% kasseres af mange. Spartlen bruger jeg også nogle gange, men oplever, at den synker mere end fx Fluggers.
 
P
Al planker og brædder fremstiller vi selv i de dimensioner vi ønsker, i dag lavede vi 200x200 5,40 lange bjælker :) , men plader og andet byggemateriale købes på xlbygg.. fået rigtig gode priser der som endda slår byggmax prisen.. og så handler jeg altid som privatperson
 
elpaco elpaco sagde:
Træværket er jo ofte meget skævt, sikkert 40-50% frasorteres af mange.
Du ser ud til at have haft dårlige oplevelser. Hvornår handlede du sidst? Jeg plukker altid ret omhyggeligt på bræddehandlen, men har ikke oplevet, at det er særligt meget værre hos byggmax end andre steder. 40-50 % er ret ekstremt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.