Lizzardo
N NoOne2k sagde:
Dejligt at du mere bekymrer dig for politiet end at din forkerte lastning skal forårsage en ulykke af en art...
Dårligt ordvalg fra mig, "fuldkøre" er måske et bedre ord.
Nogen forkert lastning der forårsager en alvorlig enkeltulykke på min skovvej hjem er der selvfølgelig ikke tale om.
Diverse harer, elge, rådyr og andre "medtrafikanter" kan føle sig fuldstændig sikre.
 
  • Synes
Thomasdk1
  • Laddar…
En apelsin Mia Orange sagde:
Du ser ud til at have haft dårlige erfaringer. Hvornår handlede du sidst? Jeg plukker altid ret nøje på bræddegården, men har ikke oplevet, at det er særligt meget værre på byggmax end andre. 40-50 % er ret ekstremt.
Jeg har handlet gentagne gange de seneste 6 år. Senest for to uger siden.

Edit glemsomhed.
 
har I bemærket, at byggmax priser varierer ca. 30% mellem forskellige steder.. det er ret meget
 
  • Synes
En apelsin
  • Laddar…
Byggmax køber dårligere kvalitet, ligesom flere andre billige kæder. Meget mere knast, revner, vredet træ. Det siger sig selv med prisen, så falder også kvaliteten.
Køber 95% hos optimera på grund af nærhed, viden og kvalitet. Nu har også optimera dårlig kvalitet nogle gange, men lettere at få det ordnet hos dem.
Lister og panel mm i den kategori købes af et lokalt høvleri.
Priser er altid forhandlingsbare, hvis man skal købe meget materiale, find en sælger og begynd at beskrive, hvad du skal lave, og snart er listeprisen ændret.
 
Købte lister til badeværelset hos Byggmax. Skulle senere have flere lister, da jeg var hos Beijers og købte andet. Opdagede, at deres liste var totalt knastfri, mens Byggmax-listerne var fulde af knaster. Det kan man stadig se i dag, da knasterne ses gennem farven.

I øvrigt køber jeg det meste træ på det lokale savværk. Samme pris som hos Byggmax, men meget bedre service og kvalitet. Han hjælper med at finde frem til det, jeg har brug for i den kvalitet, jeg har brug for. Vil jeg have knastfrit træ til snedkerarbejde, så findes det også.

Hos Byggmax køber jeg mest gullfiber og plademateriale.
 
Jeg køber meget hos den lokale bolist forhandler. Meget på grund af nærheden. Ellers bliver det en blanding af byggmax og K-rauta.
 
Spånplader og isolering: Granngården

Reglar, plank, panel og lister: Egen skov, gårdsaværk, eget høvleri og egen fræselinje. Trævarerne koster tid men ingen penge!
 
Interessant at ingen ovenfor har skrevet, at de handler hos Bauhaus. Jeg selv handler hos Bauhaus, selvom ByggMax ligger lidt tættere på. Det skyldes udelukkende, at det er lettere at finde varer, og at udvalget er større end hos den lille ByggMax, som ligger i min kommune. Men det gælder virkelig om at tjekke hver eneste bræt, du køber hos Bauhaus. Da jeg byggede et skur i sommer, købte jeg alt træ fra Bauhaus, og jeg måtte virkelig lede efter godt træ, for hver anden regel og panel samt råspont var sikkert skæv eller havde forkerte dimensioner i forhold til, hvad der stod, den skulle have. Hvilket for så vidt sikkert skyldes, at tidligere kunder har lagt fejlene tilbage, men alligevel synes jeg, det er dårligt.
 
Byggmax. Det kræver dog, at man undersøger en del, inden man køber, men vi har facade, altan, entrétrappe, sat gipsvæg osv. herhjemme med det meste fra Byggmax. Det, der irriterer mig mest, er deres lagerstatus. 53 meter planhøvlet træ viste sig at være 0 meter. Og sådan noget kan irritere mig. Så kan personalet virkelig ingenting, men det kan jeg leve med. Har også handlet en del hos en lokal bolist, når Byggmax har manglet. Lidt dyrere end Byggmax, gevinst og tab for der er ingen lagerstatus overhovedet på nettet og træet er ikke så meget bedre og betydeligt sværere at finde rundt i. Værst var k-rauta. Vi tog et kig på træet og vendte om. Byggmax var så meget bedre. Det varierer sikkert fra sted til sted.
 
C camaro1969 sagde:
har ni upmärksammat att byggmax priser skiljer ca 30% mellan olika orter.. det är rätt mycket
Oj! Tak for info. Det skal jeg lige tjekke. MvH budgetbyggeren som gransker hver planke..
 
Det kommer lidt an på, hvad man skal lave, men hvis man har brug for lidt kvalitet på træ, så går byggmax og bauhaus væk direkte der, hvor jeg bor.
Ofte handler jeg hos fredells eller hornbach.
Hornbach har prisgaranti som bauhaus, men kører ikke med noget eget skodmærke, de har et godt sortiment.
 
Køber træet hovedsageligt direkte fra savværket i pakker, specielt 2"6-regel og facadepanel har jeg brug for enkelte stykker af noget, f.eks. 21×145 køber jeg på byggmax i vid udstrækning, der har de lige planker og brædder, XL-byg har deres træ indendørs hvilket medfører, at meget af det er som proptrækkere. Skruer, plade mm køber jeg derimod hos XL da de har bedre udvalg.
 
C camaro1969 sagde:
har ni upmärksammat att byggmax priser skiljer ca 30% mellem forskellige steder.. det er ret meget
Forskellen er ret stor mellem Gävle og Sandviken, forskellen er ca 2 mil. Det er desuden lettere at komme til den i Sandviken. Dog er indkørslen en megabule, så lav bil+trailer er risikabelt nogle gange.
 
  • Synes
camaro1969
  • Laddar…
Køber næsten alt hos Hornback. Ingen slår deres priser og kvalitet i kombination.
Desuden prisgaranti, som jeg har benyttet flere gange. Mest værktøj iøvrigt.
Men selvfølgelig, 90% af dem der arbejder der, ved intet om byggeri. Men det er vel lidt som NetOnNet, lagerudsalg med gode priser.
 
Synes jeg bemærker forskel på Byggmax forskellige butikker, skal tjekke det der med prisforskellen. Har ca. 2 mil længere til den ene, men oftest bedre orden og bedre træ (større butik, med hurtigere omsætning?). Handler i begge, afhængigt af andre ærinder i respektive by. Køber det meste der, da XL-bygg Derome m.fl. er svære at have med at gøre for "småkunder", det var bedre før, før de store drager købte alle op til deres kæder. "Jæmtfisk" (Jem&Fix), er som det lyder, bider kun indimellem, da det oftest er udsolgt eller mangler på lager.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.