49,616 læst ·
320 svar
50k læst
320 svar
Giver Isovers distansbøsning luftspalte (facadeplade)?
Det er ikke korrekt, desuden har forskning vist, at ventilation ved panel ikke er tilstrækkelig i flere studier.S smurfen72 sagde:Det blir 30 mm spalte mellem isolering og panel, men den vertikale ventilation mellem rummene sker via spor eller sprækker mellem panelen. En kort indsnævring på et rør inden for vvs eller ventilation giver ikke så stor indskrænkning af flowet og jeg antager, at det bliver lignende her, at luftstrømmen bliver større end hvad de små spor ville have givet, hvis det kun blev ventileret gennem dem, eftersom spalten er så stor på den største del af væggen.
Desuden indgår Ventilation i VVS
Hvad taler du om, det er jo tydeligt, at selv Isover anbefaler en stor luftspalte med vertikal samt horisontal lægte.S smurfen72 sagde:
Isover skriver jo endda på sin hjemmeside
"Der findes forskellige paneludformninger. Ved stående panel med ermindelse bruges en bundbræt, der er mindst 22 x 175 mm, og en ermindelse, der er mindst 19 x 38 mm. Her sættes sømmereglen horisontalt, hvilket gør, at ingen luftspalte dannes. Ved at placere en lægte i højderetning, inden den horisontale sømmeregel sættes, skabes en luftspalte."
hvorfor har den dér hul så meget imod sbh?
hul skriver så uklart om hans teoretiske tænkning.
ville hellere tage råd fra sbh.
måske kunne det gå med en lidt længere afstandsring.
men jeg vil jo gerne at spik"reglen" også holder isoleringen fast
hul skriver så uklart om hans teoretiske tænkning.
ville hellere tage råd fra sbh.
måske kunne det gå med en lidt længere afstandsring.
men jeg vil jo gerne at spik"reglen" også holder isoleringen fast
Klik her for at svare