H
S smurfen72 sagde:
Det blir 30 mm spalte mellem isolering og panel, men den vertikale ventilation mellem rummene sker via spor eller sprækker mellem panelen. En kort indsnævring på et rør inden for vvs eller ventilation giver ikke så stor indskrænkning af flowet og jeg antager, at det bliver lignende her, at luftstrømmen bliver større end hvad de små spor ville have givet, hvis det kun blev ventileret gennem dem, eftersom spalten er så stor på den største del af væggen.
Det er ikke korrekt, desuden har forskning vist, at ventilation ved panel ikke er tilstrækkelig i flere studier.

Desuden indgår Ventilation i VVS

Hvad er det, der ikke stemmer? Var de studierne lavet på isolering af isover typen, som altid giver en stor spalte mellem panel og isolering?

Kan jo indskyde, at rockwool har vel en lignende monteringsmetode som isover har for sin plade, bare en anden farve på afstandshylsteret.

H
S smurfen72 sagde:
Hvad er det der ikke stemmer? Var de studier lavet på isolering af isover typen, som altid giver stor spalte mellem panel og isolering?
Hvad taler du om, det er jo tydeligt, at selv Isover anbefaler en stor luftspalte med vertikal samt horisontal lægte.

Isover skriver jo endda på sin hjemmeside
"Der findes forskellige paneludformninger. Ved stående panel med ermindelse bruges en bundbræt, der er mindst 22 x 175 mm, og en ermindelse, der er mindst 19 x 38 mm. Her sættes sømmereglen horisontalt, hvilket gør, at ingen luftspalte dannes. Ved at placere en lægte i højderetning, inden den horisontale sømmeregel sættes, skabes en luftspalte."

Nu er vi der igen du svarer ikke på stillede spørgsmål det bliver umuligt at føre en fornuftig diskussion med den type af politikerdiskussion så prøv at læse igennem mine spørgsmål igen og svar før vi går videre.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
H
hvorfor har den dér hul så meget imod sbh?
hul skriver så uklart om hans teoretiske tænkning.
ville hellere tage råd fra sbh.

måske kunne det gå med en lidt længere afstandsring.
men jeg vil jo gerne at spik"reglen" også holder isoleringen fast

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.