H
SBH sagde:
Hvorfor tager du et montage hvor du har helt andre forudsætninger?
Der findes skiver som skal monteres med T profiler. For at de skal være tætte.
Hvad mener du med Husama?

Hvad er de for andre forudsætninger?
Kan du ikke bare svare på hvorfor den er perforeret?

H
SBH sagde:
Forskning sker med en baktanke. Et firma hjælper til med sin "kundskab".
Så du stoler ikke på nogen forskning fordi der altid er nogen som ligger bagved dem?

Klart man skal være kritisk til fakta.
Men når alle studier viser samme resultat. Jeg har jo fundet flere uden at anstrenge mig og du har ikke lykkedes med at finde noget som støtter dine teorier.

Siger det dig ikke noget

S
H hul sagde:
Hvad mener du med Husama?

Hvad er de for andre forudsætninger?
Kan du ikke bare svare på, hvorfor den er perforeret?
Allerede gjort

S
H hul sagde:
Så du stoler ikke på nogen forskning, fordi der altid er nogen, der står bag dem?

Klart man skal være kritisk over for fakta.
Men når alle studier viser det samme resultat. Jeg har jo taget frem flere uden at anstrenge mig, og du har ikke lykkedes med at finde noget, der støtter dine teorier.

Siger det dig ikke noget
Jeg har ingen teorier. Bare husfacader, der står uden nogen problemer. Husfacader på vestkysten samt facader i Norrland.

Jeg følger, hvad K-ritninger siger mig. Har under mine år aldrig monteret panel med krydslagte lægter.

H
Hvad mener du med Husama da? Forstod ikke svaret.

Jeg spurgte hvorfor stålprofiler var perforerede, og du svarede kun "Husama"
Hvad mener du med det?

H
SBH sagde:
Jeg har ingen teorier. Bare husfacader som står uden nogle problemer. Husfacader på vestkysten samt facader i Norrland.

Jeg følger hvad K-tegninger siger mig. Har i mine år aldrig monteret panel med krydslagte lægter.
Nå men bare fordi du ikke har gjort det, betyder vel ikke, at det er korrekt?
Råd og erfaringer ændrer sig jo hele tiden, eller bygger du på samme måde, som du gjorde, da du startede i branchen?

Kan du svare på, hvad det er for andre forudsætninger med facadeplader/sten og stålprofiler?

Og hvorfor de er perforerede?

S
H hul sagde:
Nej, men bara fordi du ikke har gjort det, betyder det vel ikke, at det er korrekt?
Råd og vejledning ændres jo hele tiden, eller bygger du på samme måde, som du gjorde, da du begyndte i branchen?

Kan du svare på, hvad det er for andre forudsætninger med facadeplader/sten og stålprofiler?

Og hvorfor de er perforerede?
Facadeplader findes i forskellige montager. Men størstedelen monteres tæt mod lægterne (nogle gange også med bånd/liste). En træbeklædning bliver ikke tæt på samme måde.

H
SBH sagde:
Facadeplader findes der forskellige monteringer. Men hovedparten monteres tæt mod lægterne (nogle gange også med bånd/liste). En træpanel bliver ikke tæt på samme måde.
Jep, monteres ofte tæt mod lægterne. Men lægterne er altid perforerede.
Hvorfor er de perforerede er jo mit spørgsmål?

H
SBH sagde:
Fasadskiver findes der forskellige monteringssæt til. Men de fleste monteres tæt mod lægterne (nogle gange også med bånd/lister). En træpanel bliver ikke tæt på samme måde.
Skal gøre det enkelt for dig, hvorfor ser stålprofilen ud som på det vedhæftede billede?

• Stålprofil med perforerede huller langs kanten, set fra vinkel.
S
H hul sagde:
Ja monteres ofte tæt mod lægterne. Men lægterne er altid perforerede.
Hvorfor er de perforerede er jo mit spørgsmål?
Pladerne slutter tæt. Træpaneler slutter ikke tæt.
Seneste facade var med vertikale lægter og horisontale T-plader

H
SBH sagde:
Pladerne slutter tæt. Træpanel slutter ikke tæt.
Seneste facade var med vertikallægter og horisontale T-plader
næ plader slutter ikke tæt, man monterer ofte dem med 5mm mellemrum rundt hele pladen mod tilstødende plader. Altså kommer der meget mere luft ind end hvad der kommer ind via et træpanel.

Hvordan forklarer du det?

S
H hul sagde:
nej plader lukker ikke tæt, man monterer ofte dem med 5mm mellemrum rundt om hele pladen mod tilstødende plader. Altså meget mere luft kommer ind, end hvad der kommer ind via en træpanel.

Hvordan forklarer du det?
Tænker du på dette?

• Grå og grønne facadepaneler i tæt poleret metal, monteret med skruer, antyder moderne arkitektonisk design.
H
SBH sagde:
Tänker du på detta?
lidt svært at se dit billede skriver over mobilen, men kan sikkert passe.

men jeg tror vi slipper det her nu, ikke?

Ingen af os vil åbenbart overbevise den anden.
Jeg håber, jeg har åbnet øjnene for nogle i forummet, så er der nogen, der vil diskutere videre eller bare have lidt hjælp angående byggnadsfysik eller liggende, så er det bare at skrive i tråden eller PM.

• Synes
ClasseClas
  • Laddar…
S
H hul sagde:
lidt svært at se dit billede skriver over mobilen, men kan sikkert stemme.

men jeg tror vi slipper det her nu, ikke?

Ingen af os kommer åbenbart til at overbevise den anden.
Jeg håber, jeg har åbnet øjnene for nogle i forummet, så hvis der er nogen, der vil diskutere videre eller bare have lidt hjælp angående byggnadsfysik eller liggende, så er det bare at skrive i tråden eller PM
Okay. Man monterer 4-6mm på et fugebånd. Hvilket ikke slipper luft ind

H hul sagde:
Forstod ikke meget af det indlæg, men vil forsøge at svare på det lille, der var forståeligt. Det øvrige må du formulere om, så vil vi forsøge at svare.

Har vi sagt, at fugt ikke transporteres i alle retninger?
Den vertikale lægte bruges jo til at skabe mulighed for, at fugten kan bevæge sig i alle retninger og ikke blive lukket inde.

Hvordan mener du, at man har fejlet, hvis man har brug for en bred luftspalte?
Tostegstætninger findes af en grund, og der er en bred luftspalte en utrolig vigtig del af tostegstætede facader. Uden den forsvinder hele funktionen.
Gør dig ikke til hul, forhåbentlig er intet uklart i det indlæg for nogen med dine kapaciteter. At du kører med SBH i en slags ringlek kan være sandt, men det ser, som jeg ser det, utrolig kedeligt ud for ikke at sige fjollet. Jeg skrev tidligere og nu kun for at give et signal om, at det ikke fører fremad, som I holder på.

Det interesserer mig ikke tilstrækkeligt og giver heller ingen merværdi for tråden, at også jeg blandede mig i dette tyg. Den eneste forskel ville være, at det ret hurtigt ville krystallisere sig i en betydeligt mere faktabaseret retning, hvor hver part direkte ville få vise gennem egne svar og grove beregninger, hvad man hentyder til. Og der hjælper da ikke nogle labvægge under forhold, som man ret let kan stille spørgsmålstegn ved, om de er relevante i virkelighedens vægge.

I kan vel sende PM mellem hinanden i stedet for alle disse korte indlæg uden større værdi, i det mindste for mig som læser. Ja, fortsæt gerne, hvis I vil, der er jo intet, der tvinger mig til at læse det, men alligevel.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.