49,616 læst ·
320 svar
50k læst
320 svar
Giver Isovers distansbøsning luftspalte (facadeplade)?
Jeg skrev ikke om min facade, om det er et fuskebyggeri eller ej har vel ikke noget med forskersperspektiverne at gøre?????H hul sagde:Urimelig spørgsmål, hvordan skal jeg kunne vide hvor meget fugt din facade slipper igennem?
Dit byggeri kan være en rigtig fuskebyggeri, så kræves der selvfølgelig en større luftomsætning.
Ventilerer du ikke fugten væk, så får du en et-trins tætnet konstruktion, og det er vi nok enige om, at du ikke vil have.
Det jeg ønskede at tage op, er om tallene, dvs. luftomsætning, er nok for alle alternativerne, eller hvilket niveau man eventuelt skal stræbe efter. Men du ville tale om min facade, mit fuskebyggeri eller om den lækker fugt/vand, hvilket er helt uinteressant......
Forskning sker med en bagtanke. En virksomhed hjælper til med sin "viden".R roli sagde:Jeg skrev ikke om min facade, om det er et fuskebyggeri eller ej har vel ikke noget med forskertallene at gøre?????
Det jeg ville tage op er om tallene, dvs. luftomsætning, er tilstrækkelige for alle alternativerne eller hvilken niveau man eventuelt skal stræbe efter. Men du ville tale om min facade, mit fuskebyggeri eller om den lækker fugt/vand hvilket er helt uinteressant......
Det var et eksempel.R roli sagde:Jeg skrev ikke om min facade, om det er et fuskebyggeri eller ej har vel ikke med forskertallene at gøre?????
Det jeg ville tage op er om tallene, dvs. luftomsætning, er tilstrækkeligt for alle alternativer eller hvilket niveau man eventuelt skal stræbe efter. Men du ville tale om min facade, mit fuskebyggeri eller om den lækker fugt/vand, hvilket er helt uinteressant......
Man kan ikke sætte et tal på, hvad der er okay luftomsætning, for det afhænger jo af så mange parametre.
Type af facade, geografisk beliggenhed, står huset på en bakke eller ej, tætbeboet område?
Men når der findes forskning, som viser, at kun horisontal forskalling ikke er okay, så ville jeg have fulgt det.
Hvorfor er stålprofiler ellers altid perforerede?