Hoppa till huvudinnehåll
Byggahus.se
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Sök på Byggahus.se
Bli medlem Logga in
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Start
Bibliotek
Meny
Bibliotek
Altan & Uteplats
Badrum
Bygga nytt hus
Ekonomi & Juridik
Grund & Markarbete
Kök
Renovera
Tester
Trädgård & Utemiljö
Verktyg
VVS & Inomhusklimat
Forum
Meny
Forum
Index
Senaste
Obesvarat
Populärt
Mest gillat
Medlemmar
Forumsök
Regler
Bilder
Meny
Bilder
Utvalda bilder
Populära bilder
Forumbilder
Video
Shop
Meny
Shop
Bästsäljare
Verktyg & maskiner
Hus & bygg
Skruv & infästning
Trädgård & utemiljö
Jämförelser
Meny
Jämförelser
Jämför hustillverkare
Jämför boräntor
Jämför elförbrukning
Jämför bergvärmepump
Jämför luft-vattenvärmepump
Övrigt
Meny
Övrigt
Svarta listan
Fråga experten
Quiz
Ordlista
Information
Meny
Information
Om oss
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Annonsera
Regler
Datapolicy
Cookies
A-Ö

Bästa och sämsta leverantörerna av digital-TV

Elina Blom Westergren
Publicerad 24 nov 202069 kommentarer
Ingen som är jättenöjd med sin leverantör av digital-TV.
Kundnöjdhet digital-TV.

Kundnöjdhet digital-TV. Grafik: SKI

Telia presterar bäst när det kommer till hur nöjda svenska folket är med sin digital-TV - dock från en relativt låg nivå. Svenskt Kvalitetsindex har undersökt kundnöjdheten bland kunder hos olika leverantörer av digital-TV och topp tre utgörs av Telia, Sappa och Canal Digital. Alla dessa, inklusive Boxer, presterar över genomsnittet men fortfarande på gränsen till missnöjda kunder.

Ingen tar sig över 75 i betyg, vilket är gränsen för när man har en mycket god relation till sina kunder. Genomsnittet för branschen som helhet anges till 61,1 - vilket generellt är ganska lågt. De som får under 60 anses ha stora svårigheter att behålla sina kunder.

Bland de som hamnar under 60 hittar vi Telenor, Viasat, Com Hem och kategorin Övriga där mindre leverantörer ingår.

– Tidigare år har vi lyft fram den höga andelen klagomål och det har vi anledning att göra igen. När 8 av 10 klagomål inte löser sig vid en första kontakt, så påverkas kundnöjdheten negativt. Det tåls att upprepas: klagomål behöver inte påverka nöjdheten negativt men då krävs en utmärkt klagomålshantering vilket tyvärr fortfarande tycks saknas hos dessa leverantörer, säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex.

Läs också

  • Kundnöjdheten för elbolagen på bottennivå
  • Elkundernas nöjdhet på bottennivå
Svara
Gilla

Kommentarer

69
C
Skaffade en Chromecast 4 och den funkar bra med Telias app. Så nu blir det en vit fjärrkontroll istället
· 7 sep
[
Ja, jag gick på Telias sida och kika. Hoppas den är like bra som Allente1, då kan det bli trevligt. Wifi också (y)
· 20 jul
K
Ja, det är den här, ifall du vill veta mer. https://www.telia.se/privat/tv/produkter-tillbehor/produkt/unicast-sdmc-dv8919x
· 20 jul
Visa alla kommentarer

Populära forumämnen

  • Rimlig lön för elektriker?

    El
  • Badrumsrenoveringen har förstört vårt badrum

    Badrum
  • Hur är det ok att vvsmontör tömmer 300 l varmvattenberedare

    Vatten & Avlopp
  • Fått sen faktura ställd till dödsbo från skatteverket

    Juridik
  • Byta huvudsäkring till 25 alt 35 amp ... går det utan leverantör vet?

    El

Relaterade forumämnen

  • Blanda leverantör av bredband & tv

    Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
  • Hej då Swedbank!

    Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
  • Kunde har alltid rätt (eller kunden är en idiot)

    Övrigt Off Topic
  • Gråta eller skratta?

    Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G
  • Problem med störningar (eventuellt EMI/RFI på engelska?) som påverkar datorn, tror jag.

    El

Senaste från startsidan

  • Baseco Nalo 15 kvm friggebod och en Ecoflow Delta 2

    Projekt: Solceller och powerstation i friggeboden

  • Källare

    Quiz: Kan du lägga grund?

  • Test julgransfot – julgransfot bäst i test

    Test: Bästa julgransfoten

  • Larmbolag granskas efter mängder av klagomål

  • Gula fällkilar av märket Meec Tools

    Jula stoppar farligt trädfällarverktyg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.