Vispen74 Vispen74 skrev:
Precis klar med monteringen, mycket nöjd!
SEK 14'300 har jag betalat för båda. De är 364 cm breda och 205 cm höga.

Då är min rapportering om detta köp klar, återkommer om det är något som ändras.

Motorn är A-OK AM45 WiFi om någon undrar. Kvalitén på allt känns i alla fall bra, tiden får visa.

[bild][bild]
Var det verkligen bara 14.300kr, för båda med frakt? Tull/moms missade dom att ta?
 
T Tomasmexitegel skrev:
Var det verkligen bara 14.300kr, för båda med frakt? Tull/moms missade dom att ta?
Inklusive allt. Det var uppgjort på förhand att inget tillkommer och allt ingår som det du nämner.

Det var sjöfrakt, och jag har för mig att det var frakt klausul DDP, vilket innebär att tull och skatter betalas av säljaren. Frakten var en tredjedel av hela ordern.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Inklusive allt. Det var uppgjort på förhand att inget tillkommer och allt ingår som det du nämner.

Det var sjöfrakt, och jag har för mig att det var frakt klausul DDP, vilket innebär att tull och skatter betalas av säljaren. Frakten var en tredjedel av hela ordern.
Tusen tack för svaret. Är i tankar själv att beställa. Nu blir det lättare pga all info du delat med dug av.
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
SSSS
Vispen74 Vispen74 skrev:
Precis klar med monteringen, mycket nöjd!
SEK 14'300 har jag betalat för båda. De är 364 cm breda och 205 cm höga.

Då är min rapportering om detta köp klar, återkommer om det är något som ändras.

Motorn är A-OK AM45 WiFi om någon undrar. Kvalitén på allt känns i alla fall bra, tiden får visa.

[bild][bild]
Intressant!

Har du några närbilder på monteringen av kassetten?

Till det priset skulle jag också tänka mig att beställa direkt från Kina då jag är ute efter något liknande. Hur gick kontakten, via mail? Behövde du förhandla priset eller var det ok från början?
 
Då var det dags att beställa två till Stardeco Zipscreens från Kina. Några fler som beställt? Kanske fler som håller på att beställa som vill dela frakt ?

Det hög tid om man vill ha de till sommaren.
 
Jag funderar på att beställa, men är inte riktigt redo än. Behöver bottna behov och placering.
 
O
Vispen74 Vispen74 skrev:
Då var det dags att beställa två till Stardeco Zipscreens från Kina. Några fler som beställt? Kanske fler som håller på att beställa som vill dela frakt ?

Det hög tid om man vill ha de till sommaren.
Pm
 
Vispen74 Vispen74 skrev:
Då var det dags att beställa två till Stardeco Zipscreens från Kina. Några fler som beställt? Kanske fler som håller på att beställa som vill dela frakt ?

Det hög tid om man vill ha de till sommaren.
Beställt två till nu, hoppas att det blir lika bra som senast.
 
  • Gilla
Tomasmexitegel och 1 till
  • Laddar…
SSSS
F
Vispen74 Vispen74 skrev:
Beställt två till nu, hoppas att det blir lika bra som senast.
Följ gärna upp i tråden hur det går. 👍
 
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
SSSS SSSS skrev:
F

Följ gärna upp i tråden hur det går. 👍
Absolut, de är nu tillverkade, testade och paketerade. Får filmer på allt varefter 😊 det har gått på en vecka.
 
  • Gilla
Tomasmexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Absolut, de är nu tillverkade, testade och paketerade. Får filmer på allt varefter 😊 det har gått på en vecka.
Hej. Kan du lägga ut länken till affären på Aliexpress, eller skicka den till mig tack.
 
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Nu börjar det bli ljust ute, så man är väl lite sen här kanske för är väl lite leveranstid.
Men är du fortfarande nöjd med dem?

Någon som hittat någon variant med Batteridriven som laddas med solceller?


/Jocce
 
I dag kom min andra beställning, ska bli kul att packa upp och installera.

Jag är fortfarande jättenöjd med mina zip-screens. De går automatiskt upp och ner dagligen när det är sol, styrt av Home Assistant.

Det finns solcellsdrivna motorer med, bara snacka med tillverkaren, de bör kunna leverera med det.
 
  • Screenshot_20260519_133315_Gmail.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
O
Vispen74 Vispen74 skrev:
I dag kom min andra beställning, ska bli kul att packa upp och installera.

Jag är fortfarande jättenöjd med mina zip-screens. De går automatiskt upp och ner dagligen när det är sol, styrt av Home Assistant.

Det finns solcellsdrivna motorer med, bara snacka med tillverkaren, de bör kunna leverera med det.
Spännande ! Jag ska lägga en beställning inom kort, fraktkostnaden är ganska ordentligt , några tips på hur man får ner den ?
 
  • Gilla
Tomasmexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.