Ett tips, vi hörde av oss till de vi handlade av via mail/kontaktformulär på deras hemsida. Eftersom vi köpte fler zippar och fick då ett paketerbjudande som var attraktivt. Så det kan va värt att undersöka innan om ni inte redan har gjort det!

Vispen74 Vispen74 skrev:
Ja precis, priserna på Aliexpress är inklusive tull.
Tull tillkommer på varor över 1500kr.

T Tomasmexitegel skrev:
Tull tillkommer på varor över 1500kr.
Okej, måste ta det med säljaren, tack! Vi köpte en lampa för 3700 kr för någpn månad sedan, då beteleda inte vi något extra. Alla avgifter ska vara inkluderat på Aliexpress, men ska ändå kolla.

• Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Nu är det beställt från Stardeco blinds!
Var i det sista i valet och kvalet mellan de och Bolaien, som också är stora i segmentet.
Spännande att se vad som kommer 😆

Vispen74 Vispen74 skrev:
Nu är det beställt från Stardeco blinds!
Var i det sista i valet och kvalet mellan de och Bolaien, som också är stora i segmentet.
Spännande att se vad som kommer 😆
Spännande!
Återkoppla gärna med resultatet!
Vilken modell köpte du?

A Andreas Andersson94 skrev:
Spännande!
Återkoppla gärna med resultatet!
Vilken modell köpte du?
Spännande är ordet 🙂

Jag tog kontakt med leverantörerna och förklarade behovet, så återkom de med förslag. Efter mycket skrivande fram och tillbaka så blev det rätt, tror jag. Fick i slutändan två nästan identiska förslag och pris från båda leverantörer.

Leveranstid knappt två månader, så lär ta ett tag. Men återkommer då 🙂

• Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Spännande är ordet 🙂

Jag tog kontakt med leverantörerna och förklarade behovet, så återkom de med förslag. Efter mycket skrivande fram och tillbaka så blev det rätt, tror jag. Fick i slutändan två nästan identiska förslag och pris från båda leverantörer.

Leveranstid knappt två månader, så lär ta ett tag. Men återkommer då 🙂
Har du fått några markis levererade ännu?😊

A Andreas Andersson94 skrev:
Har du fått några markis levererade ännu?😊
Nej de är på havet. Rotterdam 23 juli planerat.

Provköning i fabrik

• Gilla
Tomasmexitegel och 1 till
  • Laddar…
Nu har paketet från Kina kommit för någon vecka sedan. Så återstår att montera.

Jag inser att en sån här pjäs är stor och väger massor, så det blir en utmaning. Börjar med nedervåningen, att få upp den på övervåningen blir än mer utmanande.
Paket med långa metalldelar och kartong för montering, placerade på golvet nära en cykel och andra paket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Smartstyrning, check!
App för styrning av motoriserad rullgardin, visar en skogsvy i bakgrunden, med knappar för öppna, stoppa och stänga.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Tomasmexitegel och 1 till
  • Laddar…
Sådär, givetvis hade jag inga rostfria skruvar hemma, så kunde inte slutföra installationen.

Den ena är i alla fall på plats med några tillfälliga skruvar så länge, men sidoskenorna är därför inte färdigmonterade här.

Allt verkar frid och fröjd än så länge.

• Gilla
Tomasmexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Sådär, givetvis hade jag inga rostfria skruvar hemma, så kunde inte slutföra installationen.

Den ena är i alla fall på plats med några tillfälliga skruvar så länge, men sidoskenorna är därför inte färdigmonterade här.

[video]
Ser ju riktigt fint ut!

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:

[video]
Ser ju proffsigt ut. Vad fick du ge, och vad kostar motsvarande i Sverige?

Precis klar med monteringen, mycket nöjd!
SEK 14'300 har jag betalat för båda. De är 364 cm breda och 205 cm höga.

Då är min rapportering om detta köp klar, återkommer om det är något som ändras.

Motorn är A-OK AM45 WiFi om någon undrar. Kvalitén på allt känns i alla fall bra, tiden får visa.

Stort glasfönster och dörr installerade på husfasad med byggställning bredvid.
Skapa konto
Två vita, breda markiser på en träfasad med ett byggställning vid sidan.
Skapa konto

• Gilla
SSSS och 5 till
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Precis klar med monteringen, mycket nöjd!
SEK 14'300 har jag betalat för båda. De är 364 cm breda och 205 cm höga.

Då är min rapportering om detta köp klar, återkommer om det är något som ändras.

Motorn är A-OK AM45 WiFi om någon undrar. Kvalitén på allt känns i alla fall bra, tiden får visa.

[bild][bild]
Lägger upp lite mer material. Jag valde glasfiberväv med 5% genomskinlighet. Hade jag gjort om beställningen hade jag valt 7% eller 10% genomskinlighet. Jag styr de genom Google home, så säger hey Google, stäng markiserna, fjärrkontrollerna ligger undanstoppade. Ska fixa sol och vindstyrning till nästa sommar tänkte jag, vilket finns att beställa till A-OK motorerna för runt 500 kr.

Fönster med glasfiberväv som har 5% genomskinlighet, tillåter ljus att passera och visar en diffus bild av ett hus utanför.
Skapa konto

• Gilla
kniv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.