N nu1mlock skrev:
Hej,

Jag är ute efter en screenmarkis (vertikalmarkis) men vad är det egentligen för skillnad mellan produkter från t.ex. Styra och Draper?

Exempel:
Styra: [länk]
Draper: [länk]

Valet verkar stå mellan Styra Z560 och Draper DS127Z, då jag behöver mer än 4m bredd.

Någon som vet?
Hej.
Har inget svar på din fråga, men är i samma situation.
Behöver ca 5m bredd.
Hur gick det, köpte du någon?

T Tomasmexitegel skrev:
Hej.
Har inget svar på din fråga, men är i samma situation.
Behöver ca 5m bredd.
Hur gick det, köpte du någon?
Hej. Är i samma situation. Hittade du någon?

Hej, gammal tråd men tänkte bara lämna ett tips. Solskyddsshoppen levererar zip-screenmarkiser i 5m bredd. Bra support också. Vi har utrustat vardagsrummet med dessa, enorm skillnad i värme men också mycket behagligare ljus.

• Gilla
frohike och 1 till
  • Laddar…
Väcker tråden igen 😀
Jag har tidigare handlat från zipscreens.se, då får man montera själv, men produkterna är riktigt bra och samma som av flera andra leverantörer. Billigare har jag inte hittat inom landet.

Nu funderar jag på att beställa direkt från Kina själv, utan mellanhänder. Finns några leverantörer på Aliexpress. Är det någon som redan gjort detta, och i så fall, hur gick det?

Vispen74 Vispen74 skrev:
Väcker tråden igen 😀
Jag har tidigare handlat från zipscreens.se, då får man montera själv, men produkterna är riktigt bra och samma som av flera andra leverantörer. Billigare har jag inte hittat inom landet.

Nu funderar jag på att beställa direkt från Kina själv, utan mellanhänder. Finns några leverantörer på Aliexpress. Är det någon som redan gjort detta, och i så fall, hur gick det?
Hur svårt var det att montera osv ?
Jag tvekar lite pga att jag har puts på tegel..men kanske oroar mig i onödan ?

Sitter dina "utanför" fönstret eller i Nischen ?

Vad har du hittat från Ali och hur mycket tror du att man sparar i slutändan? Tänker att grejerna inte kan vara gratis att frakta ?

/Jocce

Jocce81 Jocce81 skrev:
Hur svårt var det att montera osv ?
Jag tvekar lite pga att jag har puts på tegel..men kanske oroar mig i onödan ?

Sitter dina "utanför" fönstret eller i Nischen ?

Vad har du hittat från Ali och hur mycket tror du att man sparar i slutändan? Tänker att grejerna inte kan vara gratis att frakta ?

/Jocce
Det var enkelt att montera, inga konstigheter. Jag monterade i nisch. Träfasad, så det var bara att skruva.

Finns videos att Googla fram hur man monterar Zipscreens.

Kollar på ett par olika leverantörer hos Ali, det verkar bli cirka halva priset om man vågar...

• Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 skrev:
Det var enkelt att montera, inga konstigheter. Jag monterade i nisch. Träfasad, så det var bara att skruva.

Finns videos att Googla fram hur man monterar Zipscreens.

Kollar på ett par olika leverantörer hos Ali, det verkar bli cirka halva priset om man vågar...
Tillkommer inte tull också? Eller de kanske du har räknat på?

D Drojn skrev:
Tillkommer inte tull också? Eller de kanske du har räknat på?
Ja precis, priserna på Aliexpress är inklusive tull.

Vispen74 Vispen74 skrev:
Ja precis, priserna på Aliexpress är inklusive tull.
Ok! Vad är det för motorer i dessa? Själva konstruktionen är ju tämligen enkel men man vill ju ha en motor som funkar med automation och även håller över tid

D Drojn skrev:
Ok! Vad är det för motorer i dessa? Själva konstruktionen är ju tämligen enkel men man vill ju ha en motor som funkar med automation och även håller över tid
Precis, jag väntar mer info. Den jag kollar mest på är kompatibel med Tuya är allt jag vet än så länge.

K KristoferA skrev:
Jag har varit nära att beställa härifrån men ännu inte slagit till.

[länk]
De har tidigare legat på ca 50% mot de svenska sidor jag kikat på. Dock verkar priserna ha gått upp en del nu.
Verkar vara lite billigare än de jag hittar i Sverige men inte 50%...

/Jocce

Vi kommer Antagligen slå till på ett antal Zipscreens från Stardeco blinds via Aliexpress. Motorn är från Dooya, vilket jag även har på min tidigare zipscreen köpt i Sverige, skillnaden är att denna modell även har smart styrning via Tuya.

Dessa blir exakt 52% billigare än det lägsta jag hittat här i det utförandet vi önskar, men det är lika bra som oroväckande då det väcker frågor om kvalitén.

Affären är inte sluten än, men tror att vi genomför den så får vi se vad vi får.

https://www.instagram.com/stardecoblinds?igsh=MXZyYTdoaG1lczkwZg==

K KristoferA skrev:
Jag har varit nära att beställa härifrån men ännu inte slagit till.

[länk]
De har tidigare legat på ca 50% mot de svenska sidor jag kikat på. Dock verkar priserna ha gått upp en del nu.
Aha, tack. Detta ska följas upp 😀

• Gilla
Snickares
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.