175 129 läst ·
1 557 svar
175k läst
1,6k svar
Zaptec eller Easee som andra laddbox?
Ja, du driver säkert ditt framgångsrika företag mycket bättre men jag antar att de gjort så gott de kunnat.B bygges skrev:Jag tror alla som läser ESVs rapport kommer till slutsatsen att det handlar om ett ungt och naivt företag som har en sned självbild.
Ja pajas att lägga upp en bild med "Situation Room X" när det handlar om en utredning som varit pågående under ett års tid. Helt obegripligt och oansvarigt mot alla oss med Easee laddare att vara så oförberedda.
Är det så? Var tillverkas produkten? Är den tillverkad utanför EU så är väl importören ansvarig och är den tillverkad inom EU/ESS så faller väl det på tillverkaren då det är EN marknad.pacman42 skrev:
Vid konkurser så brukar ansvaret dock flyttas om, exakt hur vet jag inte, men det kanske någon annan här vet?F fsn skrev:
Njau de har ju gått sin egen väg.....Tomtom79 skrev:
Ska fixa ett bilskrälle idag och kollade på YouTube och då dök den här filmen upp.
Hur deras RCD fungerar och nytänkadet.
Du kan kanske länka? Jag hittar bara nyheten https://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/press/nyheter/2023/laddbox-far-forsaljningsforbud/B bygges skrev:
Njau men de kanske skulle ha satt en testknapp på laddaren som Hager... (trots att den inte behövs)L lbgu skrev:
https://hager.com/se/inspiration-oc...ationslosningar/sjalvtestande-jordfelsbrytare
Spännande fortsättning....
Dom har väl snarare klippt och klistrat lite från olika standarder för att göra något som i deras tyckte är bättre och säkrare. Det är väl där det brister regulatoriskt antar jag. Men är det bara säkert och bra så kunde jag inte bry mig mindre.pacman42 skrev:
Det andra citatet är ju det som är problemet och det visar att de inte riktigt förstår standarder: "Vi har valgt å ta den litt brattere veien og valgt å gjøre noen ting på siden av standarden. Det har vi gjort bevisst, for at kundeopplevelsen skal bli så god som mulig og selve produktet så kompakt som mulig."
"En slik integrert RCD er ikke spesifikt definert i noen utstyrsstandard. I stedet for en dedikert standard, har Easee brukt relevante deler av den tradisjonelle type A-standarden, EN-61008–1, og den nyere RCD-DD-standarden, IEC 62955», heter det i svarbrevet fra selskapet."