D
B bygges skrev:
Jag tror alla som läser ESVs rapport kommer till slutsatsen att det handlar om ett ungt och naivt företag som har en sned självbild.

Ja pajas att lägga upp en bild med "Situation Room X" när det handlar om en utredning som varit pågående under ett års tid. Helt obegripligt och oansvarigt mot alla oss med Easee laddare att vara så oförberedda.
Ja, du driver säkert ditt framgångsrika företag mycket bättre men jag antar att de gjort så gott de kunnat.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
B
D djac skrev:
Ja, du driver säkert ditt framgångsrika företag mycket bättre men jag antar att de gjort så gott de kunnat.
Det är väl uppenbart för alla att de inte har gjort så gott de kunnat, har du läst ESVs rapport?

• Gilla
mansjo och 1 till
  • Laddar…
D
B bygges skrev:
Det är väl uppenbart för alla att de inte har gjort så gott de kunnat, har du läst ESVs rapport?
Nej men står det verkligen att de inte försökt?

• Gilla
Texan
  • Laddar…
B
D djac skrev:
Nej men står det verkligen att de inte försökt?
Förstår inte varför ni är flera som argumenterar här utan att ens tagit del av det underlag som finns? Läs rapporten och återkom sedan.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
F
pacman42 pacman42 skrev:
För att komplicera frågan ytterligare så har vi dessutom en distributör (Efuel) som är leverantör av produkterna i Sverige och ett par länder till. De kommer säkerligen också att behöva ta en del av ansvaret, även om de knappast anser sig ha något ansvar.
Är det så? Var tillverkas produkten? Är den tillverkad utanför EU så är väl importören ansvarig och är den tillverkad inom EU/ESS så faller väl det på tillverkaren då det är EN marknad.

Antingen har de försökt så gott de kan och misslyckats med det mest grundläggande när det gäller att CE märka sina boxar, eller så har de skitit i reglerna och hoppats på det bästa. Pest eller kolera?

• Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Är det så? Var tillverkas produkten? Är den tillverkad utanför EU så är väl importören ansvarig och är den tillverkad inom EU/ESS så faller väl det på tillverkaren då det är EN marknad.
Vid konkurser så brukar ansvaret dock flyttas om, exakt hur vet jag inte, men det kanske någon annan här vet?

D
B bygges skrev:
Förstår inte varför ni är flera som argumenterar här utan att ens tagit del av det underlag som finns? Läs rapporten och återkom sedan.
..eh, vad tänker du att jag argumenterar för exakt?

F
pacman42 pacman42 skrev:
Vid konkurser så brukar ansvaret dock flyttas om, exakt hur vet jag inte, men det kanske någon annan här vet?
Vet inte heller men tycker det låter långsökt att en distributör inom marknaden skulle ta över ansvaret för prylar som tillverkas inom marknaden vid en konkurs.

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Antingen har de försökt så gott de kan och misslyckats med det mest grundläggande när det gäller att CE märka sina boxar, eller så har de skitit i reglerna och hoppats på det bästa. Pest eller kolera?
Njau de har ju gått sin egen väg.....
Ska fixa ett bilskrälle idag och kollade på YouTube och då dök den här filmen upp.

Hur deras RCD fungerar och nytänkadet.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
D djac skrev:
Att de gjort så gott de kunnat är väl det som är problemet. De har inte ens kunnat följa den standard de själva påstått sig följa. Fullständigt inkompetenta.

• Haha
djac
  • Laddar…
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det andra citatet är ju det som är problemet och det visar att de inte riktigt förstår standarder: "Vi har valgt å ta den litt brattere veien og valgt å gjøre noen ting på siden av standarden. Det har vi gjort bevisst, for at kundeopplevelsen skal bli så god som mulig og selve produktet så kompakt som mulig."
Dom har väl snarare klippt och klistrat lite från olika standarder för att göra något som i deras tyckte är bättre och säkrare. Det är väl där det brister regulatoriskt antar jag. Men är det bara säkert och bra så kunde jag inte bry mig mindre.

"En slik integrert RCD er ikke spesifikt definert i noen utstyrsstandard. I stedet for en dedikert standard, har Easee brukt relevante deler av den tradisjonelle type A-standarden, EN-61008–1, og den nyere RCD-DD-standarden, IEC 62955», heter det i svarbrevet fra selskapet."

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.