773 läst ·
6 svar
773 läst
6 svar
Z-wave
Varför just Nexa och Z-Wave?
Du kan använda vilken Z-Wave dosdimmer som helst egentligen så länge den är certifierad. Dock bör du vara medveten om att Z-Waves popularitet minskar eftersom allt fler tillverkare nu övergår till ZigBee och Thread/Matter, vilka ses som framtidens standarder för smarta hem-teknologi.
Du kan använda vilken Z-Wave dosdimmer som helst egentligen så länge den är certifierad. Dock bör du vara medveten om att Z-Waves popularitet minskar eftersom allt fler tillverkare nu övergår till ZigBee och Thread/Matter, vilka ses som framtidens standarder för smarta hem-teknologi.
Min kund har det systemet.MrJay skrev:
Varför just Nexa och Z-Wave?
Jag har aldrig hittat någon, även om det är några år sedan jag sökte.
Min lösning blev två dimmer puckar, styrda av en dubbeltrappbrytare.
Fick såklart inte plats med båda puckarna bakom brytaren så den ena hamnade i takdosan vid armaturen.
Min lösning blev två dimmer puckar, styrda av en dubbeltrappbrytare.
Fick såklart inte plats med båda puckarna bakom brytaren så den ena hamnade i takdosan vid armaturen.
Ja, det blir en sådan lösning, eftersom jag inte heller hittar någon krondimmer.P PsychoCheF skrev:
Klicka här för att svara