Byggahus.se
Hej !
Finns det Nexa dosdimmer kron, som man
kan styra via Z-wave, precis som den
1-poliga Nexa ZV-9101 ?
Har letat överallt.

MrJay
Varför just Nexa och Z-Wave?
Du kan använda vilken Z-Wave dosdimmer som helst egentligen så länge den är certifierad. Dock bör du vara medveten om att Z-Waves popularitet minskar eftersom allt fler tillverkare nu övergår till ZigBee och Thread/Matter, vilka ses som framtidens standarder för smarta hem-teknologi.

• Gilla
batsan
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Varför just Nexa och Z-Wave?
Du kan använda vilken Z-Wave dosdimmer som helst egentligen så länge den är certifierad. Dock bör du vara medveten om att Z-Waves popularitet minskar eftersom allt fler tillverkare nu övergår till ZigBee och Thread/Matter, vilka ses som framtidens standarder för smarta hem-teknologi.
Min kund har det systemet.

B batsan skrev:
Min kund har det systemet.
Vilket system? Är det Zwave så bör det rimligen vara kompatibelt med alla Zwave-prylar?

useless useless skrev:
Vilket system? Är det Zwave så bör det rimligen vara kompatibelt med alla Zwave-prylar?
Jo, men jag frågar om där finns en krondimmer i sortimentet.

P
Jag har aldrig hittat någon, även om det är några år sedan jag sökte.
Min lösning blev två dimmer puckar, styrda av en dubbeltrappbrytare.
Fick såklart inte plats med båda puckarna bakom brytaren så den ena hamnade i takdosan vid armaturen.

• Gilla
batsan
  • Laddar…
P PsychoCheF skrev:
Jag har aldrig hittat någon, även om det är några år sedan jag sökte.
Min lösning blev två dimmer puckar, styrda av en dubbeltrappbrytare.
Fick såklart inte plats med båda puckarna bakom brytaren så den ena hamnade i takdosan vid armaturen.
Ja, det blir en sådan lösning, eftersom jag inte heller hittar någon krondimmer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.