Hej!

Jag har 2 knappar som styr takuttag = trappkopplad enligt bild nedan.
Hur ska jag koppla in min Namron z-wave dimmer 2? Så att knapparna funkar med återfjädring samt från Z wave hubben.
Har nolla framdraget.
Skärmdump av webbsida, elektrisk kopplingsschema, hashtaggar "plejd" och "trappkoppling", reklam för halstabletter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför startar du två trådar med exakt samma fråga?
 
Tommty
strömbrytarna skall parallellkopplas mot dimmern så blir att göra om kopplingen helt mot vad du har idag.

Står även i manualen.
 
Tommty Tommty skrev:
strömbrytarna skall parallellkopplas mot dimmern så blir att göra om kopplingen helt mot vad du har idag.

Står även i manualen.
Okej, fick ett svar om att det går att sätta dimmern direkt i takuttaget, om man kan dra fram en fas direkt till takuttaget.
 
Tommty
L Lackarn skrev:
Okej, fick ett svar om att det går att sätta dimmern direkt i takuttaget, om man kan dra fram en fas direkt till takuttaget.
allt är möjligt
 
Tommty Tommty skrev:
allt är möjligt
Ha ha!! Jag kan få fram en fast fas ganska lätt till uttaget, då är det väl bara att koppla in den som om det skulle vara bakom ett vanligt vägguttag. 😁
 
Tommty
L Lackarn skrev:
Ha ha!! Jag kan få fram en fast fas ganska lätt till uttaget, då är det väl bara att koppla in den som om det skulle vara bakom ett vanligt vägguttag. 😁
yepp, spelar ingen roll var dosan sitter sålänge inkoppling blir rätt.
 
Tommty Tommty skrev:
yepp, spelar ingen roll var dosan sitter sålänge inkoppling blir rätt.
Tack! Jag testar och återkommer om det funkar eller brinner 🤣🤣
 
L Lackarn skrev:
Tack! Jag testar och återkommer om det funkar eller brinner 🤣🤣
Nu är det kopplat o klart, funkar perfekt! Tack för all hjälp o input, väldigt uppskattat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.