Hej.
Tänkte styra ljusslingan utomhus med hjälp av en Z-wave brytare så slingan kan styras av mina Vera Edge. Hittar dock ingen brytare för utomhusbruk, så nu blir det en timer så länge.
Någon som känner till var jag kan hitta en Z-wave kompatibel brytare för utomhusbruk?
Frågade folket på m.nu men de hade ingen på lager.
Hej.
Tänkte styra ljusslingan utomhus med hjälp av en Z-wave brytare så slingan kan styras av mina Vera Edge. Hittar dock ingen brytare för utomhusbruk, så nu blir det en timer så länge.
Någon som känner till var jag kan hitta en Z-wave kompatibel brytare för utomhusbruk?
Frågade folket på m.nu men de hade ingen på lager.
Jag hade tidigare en POPP väggbrytare för utomhusbruk, men den gick sönder och jag hittade ingen lämplig ersättare. Valde då att sätta väggbrytare Phillio PAN11-1B Gen5 för inomhusbruk i garaget. Till den anslöt jag transformator 12v för utomhusbruk, borrade hål i garageväggen och drog ut kabel till trädgårdsbelysning från Lightson. Helgjutna kablar och kontakter. Fungerar utmärkt. Nu har jag sex Phillio-brytare som styr var sin transformator med var sin kabel med flera anslutna grenkontakter. Utomhus styr jag fasadbelysning, lampor i carport, taklampa i fristående uterum, flera slingor med spottar för belysning av träd och stenar samt flera ljusslingor i trädgården. Utöver detta har jag inomhus en siren, ett antal väggbrytare och sensorer.
Som styrenhet för z-wave har jag VeraEdge med bl a scener med schema för tidstyrning. Som komplement till Vera-appen använder jag ImperiHome för daglig styrning och kontroll. Har även några kameror utomhus, men de är poe-anslutna till mitt nätverk. Är integrerade med apparna.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.