Hej!
Jag håller på och letar efter ytterpanel till min carport/förrådsdel, och vill då matcha panelen på bostadshuset. Denna fasad består av en faskantad falspanel (liggande) med det något udda måttet 22x163. Vid en snabb genomsökning på nätet hittar jag ingen som säljer denna paneltyp. Därför undrar jag:
1. Är det någon annan här som köpt panel med detta mått (eller ungefär samma) och i så fall var?
2. Jag antar att det nog tyvärr måste specialbeställas för att få tag på en så ovanlig dimension. Ungefär hur stor blir extrakostnaden när man specialbeställer? Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Det beror ju såklart på mängden (i mitt fall handlar det om runt 60 kvm), men någon ungefärlig uppgift som riktpris hade varit intressant att veta.

De flesta sågar kan såga panel enligt beställning. De brukar ta en engångskostnad för att sätta upp hyveln.
Jag gissar att det rör sig om någon till några tusenlappar.
Sedan kostar det ungefär lika mycket per meter som panel av motsvarande storlek, Byggmax hade en panel i liknande dimension och den kostade ca 17kr/m.

Ola78
Vet du vilken tillverkare det är som gjort huset? I såfall kan du kanske ringa till dem och fråga mötet kan få köpa loss lite panel till ditt garage. Där jag själv jobbar har vi faktiskt den dimensionen du har till våran liggande panel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.