693 läst ·
17 svar
693 läst
17 svar
Ytterligare urtag i rostfritt stål
Tack för alla svar. Lägger till några bilder hur det ser ut. Tror lösningen med epoxy och träbitar inte går. Kan jag limma verkligen utmed den lilla svarta kanten?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Vad är det för gänga på skruvarna?
Man kan ju förlänga de existerande med en distansskruv och sen göra nån plåt som håller brytarna utan skruv...
https://www.electrokit.com/distansskruv-m3-10mm
Man kan ju förlänga de existerande med en distansskruv och sen göra nån plåt som håller brytarna utan skruv...
https://www.electrokit.com/distansskruv-m3-10mm
Om du ersätter muttrarna på ett par av de befintliga svetsskruvarna med distanser så kan du fästa någon anordning med armar som klämmer fast nästa knapp.
Limma på rostfritt går med rätt epoxi om det är stora ytor. Limma på termoplast tror jag inte på.
Hittar du en mindre plåtfirma kanske de kan punktsvetsa dit ett par nya skruv åt dig. Att polera bort eventuell blåanlöpning på framsidan borde vara fullt möjligt utan att göra om hela framsidan.
Limma på rostfritt går med rätt epoxi om det är stora ytor. Limma på termoplast tror jag inte på.
Hittar du en mindre plåtfirma kanske de kan punktsvetsa dit ett par nya skruv åt dig. Att polera bort eventuell blåanlöpning på framsidan borde vara fullt möjligt utan att göra om hela framsidan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


