Denna går till fasadbelysningen på ena sidan huset (som är från 1976).
Vad är det för typ av koppling?
En fas, en ledare och 2st nollor?
 
  • Elkoppling med en brytare, en fasledare och två nolledare, hus från 1976.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En elanslutning med en fas, två neutrala ledare och en jord till en kopplingsdosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan vara en enpolig brytare, fas på "P" tändtråd på "pil ut och "O" är en överkopplingsklämma som ej är involverad i brytarens funktion.
 
  • Gilla
ebolasmurf
  • Laddar…
Beteckningen 1K antyder att det är en 1-polig brytare med signallampa på framsidan, därav neutralledarna där, om det nu är neutralledare.
 
  • Gilla
ebolasmurf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.