ebolasmurf #1 Medlem · 68 inlägg 30 jul 2021 11:39 ebolasmurf Medlem 68 inlägg 30 jul 2021 11:39 #1 Denna går till fasadbelysningen på ena sidan huset (som är från 1976). Vad är det för typ av koppling? En fas, en ledare och 2st nollor? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #frågor #koppling #vad-är-detta
Denna går till fasadbelysningen på ena sidan huset (som är från 1976). Vad är det för typ av koppling? En fas, en ledare och 2st nollor?
E etompau #2 Medlem · Skåne · 14 799 inlägg 30 jul 2021 11:45 etompau Medlem Skåne 14 799 inlägg 30 jul 2021 11:45 #2 Det kan vara en enpolig brytare, fas på "P" tändtråd på "pil ut och "O" är en överkopplingsklämma som ej är involverad i brytarens funktion.
Det kan vara en enpolig brytare, fas på "P" tändtråd på "pil ut och "O" är en överkopplingsklämma som ej är involverad i brytarens funktion.
Bo.Siltberg #3 Hobbyelektriker · Värmland, Molkom · 26 844 inlägg 30 jul 2021 11:58 Bo.Siltberg Hobbyelektriker Värmland, Molkom 26 844 inlägg 30 jul 2021 11:58 #3 Beteckningen 1K antyder att det är en 1-polig brytare med signallampa på framsidan, därav neutralledarna där, om det nu är neutralledare.
Beteckningen 1K antyder att det är en 1-polig brytare med signallampa på framsidan, därav neutralledarna där, om det nu är neutralledare.