Hej!
Har en fundering.

Får man skära av, bryta tätskiktet på våtrummsmattan på varje sida av ett ytterhörn från golv till tak, med en liten glipa.

Bifogar bild. Avskalad kant av våtrumsmatta i hörnet från golv till tak som visar en glipa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Välkommen till forumet!

Det låter väldigt konstigt och naturligtvis ska tätskiktet vara helt runt hela badrummet.

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Nånstans blir ju skarven, den som satte dit kanske tyckte det var bästa stället?
Är det färdigt? Såg inte så snyggt ut det du fotat

Düsseldorff
Om jag inte misstolkar bilden helt så glappar ju tätskiktet. Så ska det inte vara.

BirgitS
T TheGame skrev:
Nånstans blir ju skarven, den som satte dit kanske tyckte det var bästa stället?
Visserligen men skarven ska ju svetsas ihop.

BirgitS BirgitS skrev:
Visserligen men skarven ska ju svetsas ihop.
Jag tänkte det vita var svets men det kanske det inte är.
Oavsett ser det inte snyggt ut.

Stefan Wistbacka Stefan Wistbacka skrev:
Bifogar bild.
Jag kan tyvärr inte alls förstå vad jag ser. Ta gärna fler bilder, både översikts och i detalj så man bättre förstår helheten.

Välkommen hit!

• Gilla
1
  • Laddar…
Har nu pratat med GVK, eftersom ytterhörnet är i Våtzon 1 är det inte godkänt, där får man inte ha skarv. Sen slarvigt utförande som resulterade i att allt färdigt jobb måste rivas ut och göras om och rätt. Badrummet skulle ha varit klart idag, surt att behöva börja om. Men man vill såklart att badrummet ska vara godkänt enligt alla normer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.