1 568 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Ytterdörren blev en darttavla!
Min son har kastat pil mot vår gamla ytterdörr som nu är full med millimeterdjupa små perfekta nålstick. Hur fult som helst! Typiskt att det hände NU, när vi ska sälja huset och vill att det ska se fint ut.
Har ni tips på hur man spacklar igen hålen - vilket material kan jag använda? Vår färgaffär har stort sortiment men personalen är lite knepig så jag frågar er istället. Jag ska måla om dörren, så det gör inget om lagningsmedlet är lite "fult" i färgen.
Har ni tips på hur man spacklar igen hålen - vilket material kan jag använda? Vår färgaffär har stort sortiment men personalen är lite knepig så jag frågar er istället. Jag ska måla om dörren, så det gör inget om lagningsmedlet är lite "fult" i färgen.
Jag skulle använt endera fönsterkitt eller akrylatfogmassa.
Förmodligen kittet, eftersom det kan vara svårt att helt dölja hålen med akrylatfog, den sjunker gärna något (även efter flera behandlingar).
Kittet får gärna vara rätt svalt, så man får riktigt pressa för att få in det. Då brukar det bli i stort sett osynligt.
Förmodligen kittet, eftersom det kan vara svårt att helt dölja hålen med akrylatfog, den sjunker gärna något (även efter flera behandlingar).
Kittet får gärna vara rätt svalt, så man får riktigt pressa för att få in det. Då brukar det bli i stort sett osynligt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Använd Plastic Padding "Elastic" = den gröna versionen.
Lätt att spackla med, härdar snabbt, sjunker ej och är lättslipat.
//KoW
Lätt att spackla med, härdar snabbt, sjunker ej och är lättslipat.
//KoW
Jag provade att grundmåla men det syns alldeles på tok för mycket ändå. Nästan MER, för tidigare hade dörren en mörk färg men nu målar jag vitt och då blir de små hålen som svarta skuggor.
Jag testar det där med Plastic Padding, låter enklast, och målar sedan över igen med den där krämiga oljefärgen som jag köpte (dörrfärg från Butinox). Tack för tipsen, alla!
Jag testar det där med Plastic Padding, låter enklast, och målar sedan över igen med den där krämiga oljefärgen som jag köpte (dörrfärg från Butinox). Tack för tipsen, alla!
Klicka här för att svara