Hej. Nu när kylan drog in och olika väderomslag så märker vi dörren verkar ta i lite i överkant. Vid installation av en yale så märkte vi inte först men nu när väderomslag mm kom så slår den lite när man stänger. Lyfter man lite när man stänger så blir det bättre. Så verkar vara ett par mm som skulle behöva justeras. Men den skall vara vinklas upp. Gör jag det på gångjärn eller justera dem med skruvarna?
 
  • Träytterdörr med glasruta som verkar slå i överkant, vilket kan bero på väderomslag och behöva justeras vid gångjärnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en träytterdörr som inte ligger i linje, vilket orsakar att den slår i ramen när den stängs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träytterdörr med Yale dörrlås och en Reolink dörrkamera monterad på.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörrgångjärn med justeringsskruvar synliga, märkt med "SWEDOOR", monterat på en träram bredvid en murad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tergo skrev:
[länk]
Grymt tack!
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.