Dörren, som installerades för två månader sedan, var från början väldigt trång på sidan mot låset. Vi ringde tillbaka teknikern igen och nu finns det en glipa i botten och på sidan och kylan börjar verkligen tränga in.
De sa att den antingen skulle vara tät eller så skulle den vara lös så här. Vi förstår inte att en ny ytterdörr ska isolera och inte släppa in kall luft. De sa att om det inte är bra borde husväggen byggas om och förstärkas, då kanske dörren blir bra. Men vi kontrollerade att dörr karmen är jämn på alla sidor. Men hur skulle dörren kunna justeras så att den stänger perfekt på sidorna och undersidan utan att behöva byta ut husväggen.
De sa att den antingen skulle vara tät eller så skulle den vara lös så här. Vi förstår inte att en ny ytterdörr ska isolera och inte släppa in kall luft. De sa att om det inte är bra borde husväggen byggas om och förstärkas, då kanske dörren blir bra. Men vi kontrollerade att dörr karmen är jämn på alla sidor. Men hur skulle dörren kunna justeras så att den stänger perfekt på sidorna och undersidan utan att behöva byta ut husväggen.
Klicka här för att svara
