Dörren, som installerades för två månader sedan, var från början väldigt trång på sidan mot låset. Vi ringde tillbaka teknikern igen och nu finns det en glipa i botten och på sidan och kylan börjar verkligen tränga in.
De sa att den antingen skulle vara tät eller så skulle den vara lös så här. Vi förstår inte att en ny ytterdörr ska isolera och inte släppa in kall luft. De sa att om det inte är bra borde husväggen byggas om och förstärkas, då kanske dörren blir bra. Men vi kontrollerade att dörr karmen är jämn på alla sidor. Men hur skulle dörren kunna justeras så att den stänger perfekt på sidorna och undersidan utan att behöva byta ut husväggen.
 
  • Dörr med synlig glipa i botten och sida, trätröskel och matta. Kall luft tränger in genom öppningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilder på springor/spalter från utsidan?
 
N Noemi1 skrev:
Men hur skulle dörren kunna justeras
Titta på denna video ifrån sekund 15 så förstår du, samt att du kan åtgärda detta själv.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.