8 077 läst ·
9 svar
8k läst
9 svar
Ytterdörr lägre än standard?
Det finns en del tillverkare som gör dörrar i udda höjder och jag tror bestämt att det billigaste är att vända sig till någon "av de stora".
Sen kan ett snickeri tillverka dörrar med vilka mått som helst, och du kan beställa det från "de stora" oxå men det blir sällan billigt.
Kan ni inte öka på höjdmåttet på öppningen istället?
Sen kan ett snickeri tillverka dörrar med vilka mått som helst, och du kan beställa det från "de stora" oxå men det blir sällan billigt.
Kan ni inte öka på höjdmåttet på öppningen istället?
Vi beställde en "låg" dörr.
Har för mig att det var Swedoor.
Blev inte billigt i förhållande till listpriset för en standarddörr.
Kändes lite puckat att betala en massa mer för att få mindre material...
(Jo, jag fattar varför...Economy of scale som engelsmannen skulle sagt)
Men kolla med en snickare. Vi köpte dörrar och fönster till vårt torp av en sådan där gammal snickare på byn.
Ni vet de med tre-fyra fingrar borta
Kostar ungefär som brädgårdens grejer, men man kan bestämma mått, profiler, glas etc helt själv.
Vi är mäkta stolta över vår dörr, så därför lägger jag in en bild...

Har för mig att det var Swedoor.
Blev inte billigt i förhållande till listpriset för en standarddörr.
Kändes lite puckat att betala en massa mer för att få mindre material...
(Jo, jag fattar varför...Economy of scale som engelsmannen skulle sagt)
Men kolla med en snickare. Vi köpte dörrar och fönster till vårt torp av en sådan där gammal snickare på byn.
Ni vet de med tre-fyra fingrar borta
Kostar ungefär som brädgårdens grejer, men man kan bestämma mått, profiler, glas etc helt själv.
Vi är mäkta stolta över vår dörr, så därför lägger jag in en bild...

Lite nomenklaturförbistring bara...
Det är alltså innerdörrar strax innanför ytterdörrarna, för att få en bättre isolering.
Heter inte det innerdörrar också???
Inte innerdörrar som sitter i innerväggar, för där vore det jättekonstigt med isolerglas...
Det är alltså innerdörrar strax innanför ytterdörrarna, för att få en bättre isolering.
Heter inte det innerdörrar också???
Inte innerdörrar som sitter i innerväggar, för där vore det jättekonstigt med isolerglas...
Klicka här för att svara