Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Ytskiktsrenoveringen som slutade med totalrenovering

1. T
    Medlem · Kalmar · 105 inlägg

TEN

Medlem
    Sa jag förresten att vi nog har Sveriges fulaste trädgård? Sedan den enda charmen, det stora päronträden bestämde sig för att det fått nog var allt som en livlös öken. Några grästorvor som blev gula i slutet på maj och sen bara livlöst damm ända till hösten.

Det måste bli en ändring

• Laddar…
  2. T

TEN

Medlem
    Med lite nya fina lärkbrädor på altanen och räckena i dansk sjösten är överspacklade infinner sig genast en harmoni och en varmare känsla på altanen. Långt ifrån psykedeliska blyinfattade fönster, kopparlampor och brunsliskig plastfärg.

3. T

TEN

Medlem
    Med altanen hyfsat klar så var det så dags att gjuta gången på framsidan.
    Jag har alltid drömt om en amerikansk trottoar och en sådan fick det bli.

Detta samtidigt som grävprojektet på den sterila delen av tomten började balla ur rejält. Jag skulle ju bara bygga en liten plats för ett par stolar mot väggen, men jag tyckte det blev fult och ocharmigt och hjärnan började skrika ut order, gräv där, spika där, gör si gör så....

• Laddar…
  4. T

TEN

Medlem
    Efter att ha pillat lite under förra våren och sommaren började lite av den sterila ökenkänslan försvinna och det började blir lite trevligt att vistas ute.
    Jag slänger in lite detaljbilder som jag tog för ett år sedan någon dag när jag kände mig nöjd med resultatet.

5. T

TEN

Medlem
    Lite småprojekt under vintern.

Sätta takpanel är skittrist men det blir ljust och najs.
    Måla med Kalklitir är kul och resultatet är ju fantastiskt, vilken yta det blir.

Meningslösa-utrymmet-under-trappan blev en rätt vettig förvaring.

6. K
    Medlem · Stockholm · 1 825 inlägg
    Snyggt, mönstrade du betonggången med piasavakvast? Eller hur skapade du den finnishen?

• Laddar…
  7. T

TEN

Medlem
    Med en sån grov gulborstad kvast som drogs väldigt försiktigt rakt över.
    Tror de kallas farmarkvast.

8. AndersPS
    Renoverare · Skåne · 1 960 inlägg
    Kul med uppdateringar, uppskattas!

• Laddar…
  9. T

TEN

Medlem
    Detta skönt att vara ute så det blev ett litet projekt under våren att liva upp ett dött och trist hörn.
    Där kan man elda och greja och brasan ser hemtrevlig ut även inifrån vardagsrummet.

• Laddar…
  10. L
    Medlem · Borås · 248 inlägg

lilla frugan

Medlem
    Är stolen hemmasnickrad?

11. T

TEN

Medlem
    Yes! De tredje nu
    Byggde två förra sommaren också.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.