Hej. Någon som kan hjälpa oss att klargöra vilka alternativ vi har för vårat val av ytskikt till golven?
Vi Har isolerat om, satt in lite extrabjälkar och ska lägga in vattenburengolvvärme.
Vi har valt att lägga glespanel då avståndet mellan våra bjälkar är väldigt oregelbundna. Vi har lagtglespanel i dimensionen 28x120 och funderar nu på vilka alternativ vi har som val av ytskikt?
Hlest skulle vi vilja lägga ett parkettgolv eller ett laminatgolv direkt på glespanelen, går det? och isådanafall vilken dimension? vi vi av flera anledningar bygga så lite som möjligt på höjden utöver glespanelen. all hjälp och tips uppskattas / Anton

Tack för svaret!
vad tror du om ett parkettgolv som är 12mm om man ser till att måttet på "planken" är exakt rätt så att alla skarvar hamnar mitt på glespanelen? J
ag skulle nämligen helst vilja ha ett parkettgolv som har måttet 158 mm i bredd just av den anledningen att alla skarvar ska hamna mitt på glespanelen, de enda parkettgolven jag hittar med det måttet hittills har tjockleken 12mm...

Det låter som att du vill lägga parketten längs med glespanelen, förstår jag rätt?
Man ska alltid lägga parketten tvärs glespanelen. Då spelar det ingen roll vart kortskarvarna hamnar, de långa skarvarna får alltid tillräckligt med stöd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.