Det är så att jag byggt ett litet skrin i teak och lönn, nu har jag kommit till ytbehandlande skedet och har då en del frågor. (Jag vill förstärka kontrasterna mellan träslagen. Jag vill inte lacka.)

Om jag skulle vilja olja in skrinet, vilken olja skulle då ni rekommendera?

Om jag skulle vilja vaxa skrinet, vilket vax skulle ni då rekommendera? ImageUploadedByByggahus.se1388676447.722676.jpg ImageUploadedByByggahus.se1388676479.248297.jpg ImageUploadedByByggahus.se1388676518.465629.jpg ImageUploadedByByggahus.se1388676560.887248.jpg
 
Jag skullen nog provat med danishoil eller Osmo hårdvax.lycka till
 
Jag har tyvärr redan behandlat den, vart teak olja:) tack endå:)
 
Blev det bra?
 
Jodå, kontrasterna ökade och det känns som om det blev en skyddande yta.
 
Bilder?
 
La upp bilder å förklaring i den tråden där man kan visa upp sina skapelser i möbelsnickeri delen:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.