25 281 läst ·
27 svar
25k läst
27 svar
Yale doorman startar ej med nya batterier
Nån skall tydligen vara den förste att misslyckas för det är helt stendött. Prövat med 2 olika mobiler och dubbelkollat att batterierna sitter rätt 12 gånger. Blir en klassisk stol under handtagetTobias_82 skrev:
Ikväll…
Du står på utsidan av dörren och dörren stängd, tänker det är bäst att skriva det.S Salleballe skrev:
Har du kollat batterierna med voltmeter?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 247 inlägg
Antar att man faktiskt ska försöka låsa upp med appen också, eller?
Hej samtliga!
Efter en natt med olåst dörr och en hockeyklubba till hjälp, fick jag nu på morgonen hjälp av supporten från Verisure. Jag gjorde helt enkelt så att jag plockade ut alla batterierna igen samt den lilla vita lås-komponenten som sitter under det högersta batteriet och satte tillbaka allting igen. Därefter höll jag ett bankkort mot kortläsaren på utsidan av dörren och allting startade upp igen!
Efter en natt med olåst dörr och en hockeyklubba till hjälp, fick jag nu på morgonen hjälp av supporten från Verisure. Jag gjorde helt enkelt så att jag plockade ut alla batterierna igen samt den lilla vita lås-komponenten som sitter under det högersta batteriet och satte tillbaka allting igen. Därefter höll jag ett bankkort mot kortläsaren på utsidan av dörren och allting startade upp igen!
Trodde detta var ett skämt först men JFC, det väckte det döda L3 låset till liv. Helt plötsligt kan appen prata med låset.C coolakarln skrev:
Det kom även upp att det finns en ny FW update, inte sett det innan.
Hade samma problem. Stendött lås trots batteribyte. Testade med 9v batteri utan resultat. Testade att hålla en mobil med nfc mot låset (på utsidan).
Sen läste jag om någon som hållt ett 9v batteri och telefon med nfc mot låset samtidigt. OCH DET FUNKADE!
Sen läste jag om någon som hållt ett 9v batteri och telefon med nfc mot låset samtidigt. OCH DET FUNKADE!
Ett supportärende till Yale med beskrivningen att hålla en telefon samtidigt samt 9V batteri genererade ett svar att "Använd alltid fräscha batterier av bra kvalitet och inte uppladdningsbara".
Det som var intressant var att den inte larmat om lågt batteri innan och att det låg en FW update och väntade.
Grannen hade liknande problem och också i samband med att det kom en FW update.
Hade hoppats supporten skulle ta det lite mer seriöst.
Det som var intressant var att den inte larmat om lågt batteri innan och att det låg en FW update och väntade.
Grannen hade liknande problem och också i samband med att det kom en FW update.
Hade hoppats supporten skulle ta det lite mer seriöst.
Klicka här för att svara