Skulle vilja få mitt Yale Doorman L3 att funka med min Homey. Är enda vägen att köra en Verisure modul i låset? Känns som en väldans omväg eftersom låset både har blåtand och är uppkopplat på wifi.
Anar att Verisure modulen också gör att man går via Verisures servrar, d.v.s. går internet ner så tappar Homey kontakt med låset. Inget jätteproblem men gillar om det alltid funkar lokalt.

• Gilla
boerse
  • Laddar…
Följer också detta nära. Fortfarande ingen lösning, förutom en riktig omständlig workaround med IFTTT
Verifiera ska funka, men då förvandlar man sen till en motsvarande v2 och vad jag förstår tappt man den nya appen och en del av de bra sakerna i den tex autoupplåsning och användarhantering (när man väl fått det att funka, samt placerat connecten Max typ 2cm från låset). Hoppas någon löser detta, hade varit väldigt kul att starta flora med låset.

Nu finns det en app!

Det finns en native-app, och än så länge så funkar den väldigt bra. En liten lagg från att det ändrar status, men knappt märkbar. Det är väl att den går via server Yales server (eller August som de kallar det varumärket) och tillbaka. Men väldigt glädjande. Jag har ett gäng flows jag vill ska initieras av att någon kommer hem (inte bara att dörren öppnas). Ska bli kul att pyssla med.

G Gilgo skrev:
Nu finns det en app!
Vad heter appen? Jag har testat alla homeyappar som jag kan hitta för Yale/August...

Yale Access.
Den verkar gå via Verisures servrar så den är rätt seg. Hade varit bättre om den pratade direkt med låset.

G Gilgo skrev:
Yale Access.
Den verkar gå via Verisures servrar så den är rätt seg. Hade varit bättre om den pratade direkt med låset.
Tack!
Ja den appen kan jag ej använda då jag ej har yale via Verisure

Jag har inget övrigt från Verisure, varken larm eller annat heller. Man reggar sig bara med låset hos Verisure.

Jag använder denna utan verisure

BananOve BananOve skrev:
Tack!
Ja den appen kan jag ej använda då jag ej har yale via Verisure

• Mobilskärmdump av appen 'Yale Access', visar gränssnittet, version 1.6.6, med låssymboler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mobilappens gränssnitt, Yale Access, version 1.6.6, anslutningsstatus, batteriindikator, klockslag, enhetsikoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G Gilgo skrev:
Skulle vilja få mitt Yale Doorman L3 att funka med min Homey. Är enda vägen att köra en Verisure modul i låset? Känns som en väldans omväg eftersom låset både har blåtand och är uppkopplat på wifi.
Anar att Verisure modulen också gör att man går via Verisures servrar, d.v.s. går internet ner så tappar Homey kontakt med låset. Inget jätteproblem men gillar om det alltid funkar lokalt.
Någon som har fått ordning på detta dvs L3 direkt mot Homey PRO?

B boerse skrev:
Någon som har fått ordning på detta dvs L3 direkt mot Homey PRO?
Appen funkar utan problem utan verisure med Homey + Verisure.

• Gilla
boerse
  • Laddar…
R rockthelobster skrev:
Appen funkar utan problem utan verisure med Homey + Verisure.
Vad heter appen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.