Hej! Har en gammal dörr som jag tänk sätta in ett Yale doorman L3S lås i. Inser när jag testar låshuset i dörren att hål för vred och handtag inte lirar med låshusets olika hål. Hur mycket vågar man gå loss på dörren och modifiera för att få symetriska hål? Hur det ser ut bakom det färdigmonterade låset efter justering är jag inte så nog med så länge funktionen/stabiliteten är bra.
Det finns täckskyltar som bör täcka över de gamla hålen.
Det gamla var även OSYM vilket gör att höjden även skiljer vilket eventuellt påverkar passning mot slutblecket och då måste du ta ut för låshusets stolpe så den kan höjas 7,5mm innan du borrar upp hålen.
Beskrev tidigare idag hur du tillverkar en borrmall för låshus.
https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckesfall-fungerar-inte-vad-goera.543444/post-6193997
Det gamla var även OSYM vilket gör att höjden även skiljer vilket eventuellt påverkar passning mot slutblecket och då måste du ta ut för låshusets stolpe så den kan höjas 7,5mm innan du borrar upp hålen.
Beskrev tidigare idag hur du tillverkar en borrmall för låshus.
https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckesfall-fungerar-inte-vad-goera.543444/post-6193997
Klicka här för att svara
