Hej!
Jag monterade ett Yale doorman V2n i min dubbeldörr igår, med slutblecket Assa 1487-2.
När man drar igen dörren, är man tvungen att dra till lite extra för att hakregeln ska kunna gå i och låsa.
Jag misstänker att den precis tar i, i utkanten på hålet i slutblecket där den går i..
För jag har filat en del (där jag ritat in pilen på bifogad bild) och då blir det bättre.
Vad jag läst mig till så ska slutbleck Assa 1487-1 "hål" ligga ca 3mm närmare "utkanten".. Stämmer detta?
Och enligt sprängskiss så är skruvhålen för 1487-1 där man fäster blecket i dörren lite förskjutna jämfört med Assa 1487-2.
Någon som har erfarenhet ifrån detta?
Jag monterade ett Yale doorman V2n i min dubbeldörr igår, med slutblecket Assa 1487-2.
När man drar igen dörren, är man tvungen att dra till lite extra för att hakregeln ska kunna gå i och låsa.
Jag misstänker att den precis tar i, i utkanten på hålet i slutblecket där den går i..
För jag har filat en del (där jag ritat in pilen på bifogad bild) och då blir det bättre.
Vad jag läst mig till så ska slutbleck Assa 1487-1 "hål" ligga ca 3mm närmare "utkanten".. Stämmer detta?
Och enligt sprängskiss så är skruvhålen för 1487-1 där man fäster blecket i dörren lite förskjutna jämfört med Assa 1487-2.
Någon som har erfarenhet ifrån detta?
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Det stämmer bra, plösmåttet kallas det och det är 3mm mindre än på 1487-2. Du kommer bli nöjd med bytet av bleck. Det som händer är troligtvis att det passiva dörrbladet fjädrar med ngt när du stänger dörren. Justera så att tätningslisten komprimeras lagom mycket med en flatmejsel och lite övertalning i blecket.
innan du gör ngt annat kan du prova att ta ut blecket ett par mm om dörren inte är överfalsad.
innan du gör ngt annat kan du prova att ta ut blecket ett par mm om dörren inte är överfalsad.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden