13 734 läst ·
10 svar
14k läst
10 svar
Yale Doorman batterindikering?
Hej,
Vi har precis installerat Yale Doorman. När man manövrerar låset utifrån kan man se en symbol på ett batteri på upphällningen (en stapel av flera) och man skulle vilja tro att batteriet är på upphällningen. Jag har bytt batterier men det ser lika ut. Hur ser det ut på era Doorman?
Vi har precis installerat Yale Doorman. När man manövrerar låset utifrån kan man se en symbol på ett batteri på upphällningen (en stapel av flera) och man skulle vilja tro att batteriet är på upphällningen. Jag har bytt batterier men det ser lika ut. Hur ser det ut på era Doorman?
Nä, ingen batterilampa lyser.Ulltand skrev:
Typproblemet vid låg batteri nivå är att låset inte fungerar om man slår koden för fort, det blir inte energi över till vicka över låsdelen. En 1/2- 1 sekund mellan varje tryck samt vänta 1-2 sekunder innan man trycker på * löser problemet. Men nu är det dags att byta batterier.
Försök hitta kvalitet batterier, lågpris varar bara 3-4 månader medan kvalitet varar mer än ett år.
Försök hitta kvalitet batterier, lågpris varar bara 3-4 månader medan kvalitet varar mer än ett år.
Redigerat:
Ulltand skrev:
Testade på mitt och får samma fenomen. Du säger att det är en batterisymbol med bara en stapel, den symbolen kan inte har fler staplar. Det är så den ser ut (det är en genomskinlig "bild" med diod bakom).
Det jag tror är att det helt enkelt är så att upplåst dioden "lyser över" till batterisymbolen vilket då ser ut som att det är batterisymbolen som lyser. Min symbol lyser lite svagare än upplåst symbolen.
Toppen så måste det vara! Min lyser också svagare och låset fungerar perfekt.T TechChad skrev:Testade på mitt och får samma fenomen. Du säger att det är en batterisymbol med bara en stapel, den symbolen kan inte har fler staplar. Det är så den ser ut (det är en genomskinlig "bild" med diod bakom).
Det jag tror är att det helt enkelt är så att upplåst dioden "lyser över" till batterisymbolen vilket då ser ut som att det är batterisymbolen som lyser. Min symbol lyser lite svagare än upplåst symbolen.
Klicka här för att svara