Jag har bara kört med fernissa varianten ännu och för varje lager så bygger man på djupet och glansen, man kan stanna när man tycker det ser bra ut. Stannade på bordet jag gjorde när det började se lite glansigt ut men innan man märkte av en riktig lackad yta. Det är något jag gillar, bra kontroll över vad för sorts finish man får.
 
C
DennisCA skrev:
Stannade på bordet jag gjorde när det började se lite glansigt ut men innan man märkte av en riktig lackad yta. Det är något jag gillar, bra kontroll över vad för sorts finish man får.
Exakt! Uppdatera gärna när du testat PU wipe-on, om du tycker den ger samma kontroll. Är lite skeptisk men då har jag som sagt bara experimenterat med outspädd PU.
 
Jag har använt båda två och dom uppför sig ganska identiskt tycker jag. Lackerade in två dörrknoppar till bastun, en i poly och en i varnish men de ser så likadana ut att jag inte vet vilken jag lade fernissa eller PU på. Kan hända jag blandat vid 3:de appliceringen också...
 
När kommer bilderna? :rolleyes:
 
Ja det där med PU och fernissan blev det inget av. Ser inte skillnaden... Har förmodligen blandat mellan applikationerna också då jag glömde bort vilken som var vilken.

Här är nu en bild på bordet med varnish, kanske 8 applikationer totalt med fernissa:
22241663955_9b9303afa1_b.jpg
 
  • Gilla
Åke Björnstad och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.