3 514 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Windy och spikreglar???
Jag har precis påbörjat en tilläggsisolering av min fasad, eftersom isoleringen blir ekofiber så reglar jag stående fack med 45x95, på dessa spänner jag Windy/vindtät och spikar sedan liggande 28x70 som spikreglar. Så långt allt väl....Men när jag sedan spikar upp panelen så kommer jag att göra långa rader av prydliga hål i vindskyddet
, iof så kommer isoleringen trycka mot spikregel så tätt blir det väl kanske i alla fall. Har det någon betydelse att man punkterar vindskyddet??? Enda alternativet i så fall vore väl att montera panelen med 50mm spik....
Varför inte montera reglarna liggande och spikläkten liggande utanpå dem?
/Kent
/Kent
Klicka här för att svara