Ta en sån här på samma gång, grymt skönt att ha ett stort.
https://www.amazon.de/Regenschirm-W...d=1508249057&sr=8-1&keywords=wera+Regenschirm
https://www.amazon.de/Regenschirm-W...d=1508249057&sr=8-1&keywords=wera+Regenschirm
Den gula serien har ju slagkappa, det är ett måste om man vill hamra på mejseln, vilket ganska ofta händer.J janerik12 skrev:
Sedan har den ju en sexkantsfattning som är bra om man skall dra extra hårt med en fast nyckel.
Dock skall man ju inte vara nära något som är strömförande med dom mejslarna eftersom man har genomgående metal genom hela mejseln.
Något som 900 "den gula" serien inte har är lasertip.
Lasertip tycker jag är helt fantastiskt vid skadade / fastrostade / oljiga skruvar, det blir ett otroligt bett som kan vara avgörande många gånger.
Som exempel så fick jag bort dessa skruvar med hjälp av lasertip, hade inte gått vägen annars...
Redigerat:
Istället för att köpa ett stort set av de gröna eller gula kanske smartare att välja ut de mest använda skruvhuvud typerna för båda varianter?
Ang. el har jag alltid sett till att den är avstängd innan jag byter tex en strömbrytare. Därför tror jag för mina ändamål att el isolerad mejslar behöver jag inte.
Ang. el har jag alltid sett till att den är avstängd innan jag byter tex en strömbrytare. Därför tror jag för mina ändamål att el isolerad mejslar behöver jag inte.
Jag har röda/gula i min elväska, gröna och några gula i min verkstad. Jag skruvar aldrig i spänningssatta anläggningar men det är skönt att bara genom färgen kunna säga att en mejsel hamnat på villovägar.J janerik12 skrev:Istället för att köpa ett stort set av de gröna eller gula kanske smartare att välja ut de mest använda skruvhuvud typerna för båda varianter?
Jag kan heller inte tycka att "vanliga" wera med lasertip har dålig kvalité, rätt mejsel till rätt skruv och absolut aldrig användas som något brytjärn.
Jag har sen aldrig sett behovet av en slagkappa på mejslarna, är det något jag missat eller?
När skruvar jävlas använder jag slagskruvmejseln.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden