3 896 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Wellpapp istället för skumplast?
Hej!
I instruktionerna till trägolvet vi ska lägga står det att man ska ha wellpapp under om man lägger över golvvärme. Vi hade räknat med att lägga sån där skumplastfolie, eller vad det kan heta.
Någon som vet vad det gör för skillnad och varför? Har aldrig hört talas om wellpapp under golv förut.
I instruktionerna till trägolvet vi ska lägga står det att man ska ha wellpapp under om man lägger över golvvärme. Vi hade räknat med att lägga sån där skumplastfolie, eller vad det kan heta.
Någon som vet vad det gör för skillnad och varför? Har aldrig hört talas om wellpapp under golv förut.
Wellpapp står det i instruktionen. Det är iofs ett polskt golv så det lär ju vara översatt...
Men jag frågade på K-rauta och de sa att jag skulle ha vanlig tjock golvpapp under. Inte foam, eftersom det kan smälta av värmen.
Frågan är varför inte ångspärren smälter, för den måste man ju ha...
Men jag frågade på K-rauta och de sa att jag skulle ha vanlig tjock golvpapp under. Inte foam, eftersom det kan smälta av värmen.
Frågan är varför inte ångspärren smälter, för den måste man ju ha...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Korksmulepapp låter vettigt. Jag tänker att risken med att bara ha hårda underlag under ett flytande golv är att det liksom skulle kunna "dunsa" mot underlaget när man går på det. Men det kanske bara är som jag nojjar mig?
Nu vart det i alla fall vanlig golvpapp i det första rummet.
Nu vart det i alla fall vanlig golvpapp i det första rummet.
Klicka här för att svara