Jag har en sju år gammal wellmate 150 som börjat läcka luft i toppen. På bilden (jag har sprayat såpvatten) syns det att läckaget kommer i anslutning till den röda plastgrunkan som går genom den svarta anordningen på toppen. Någon som har erfarenhet av detta el vet vad som bör göras? Vad är för övrigt syftet med den röda plastgrunkan?

• Wellmate-behållare läcker luft vid röd plastdel och svart topp under såpvattenstest.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går nog att skruva isär i småbitar, ser ut som en sekant där, rengör och lägg på gängtape, inget lin på plastkopplingar, det sväller och spränger

Gammal tråd men...
Det röda är ett clips som man kan dra ut åt sidan för att sedan kunna dra ut ventilen uppåt. Tätningen består av två oringar som troligen behöver bytas i ditt fall.

Aha, ska kolla detta. Hydroforen behöver vara tom på luft när man öppnar den gissar jag. Vet du vilken storlek på oringarna?

Annars blir nyårsafton :D Champagenekork:(

H Henrikd75 skrev:
Aha, ska kolla detta. Hydroforen behöver vara tom på luft när man öppnar den gissar jag. Vet du vilken storlek på oringarna?
Tyvärr ingen koll på dimensionerna men de borde ju finnas som reservdel om man vill ha med sig rätt grejer direkt. Borde vara nåt i stil med 40x3mm men ta inte mitt ord på det!
Är nog bra att släppa ut trycket innan du börjar meka...:-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.