Hej
Vi har en Wellmate hydrofor HP7 (motsvarande) ca 110 liter med micronizer. I toppen av hydroren sitter två ventiler, en med ett munstycke som man förmodligen kan pumpa in luft i och plastventil som jag inte vet vad den har för funktion. Ur den sistnämnda droppar det vatten. Ingen katastrof, det är väl en droppe var tionde sekund.
Hur få stopp på detta? Bifogar en bild på de två ventilerna.
Vi har en Wellmate hydrofor HP7 (motsvarande) ca 110 liter med micronizer. I toppen av hydroren sitter två ventiler, en med ett munstycke som man förmodligen kan pumpa in luft i och plastventil som jag inte vet vad den har för funktion. Ur den sistnämnda droppar det vatten. Ingen katastrof, det är väl en droppe var tionde sekund.
Hur få stopp på detta? Bifogar en bild på de två ventilerna.
Äntligen ett svar! Alltså ingen eller lite luft i behållaren? Ska jag tappa ur och pumpa i lite i bilventilen?
Jag har alltså en micronizer som ska ta in luft, vilket den gör för det susar som f-n i röret när pumpen går. Vilket den gör ganska ofta.
Jag har alltså en micronizer som ska ta in luft, vilket den gör för det susar som f-n i röret när pumpen går. Vilket den gör ganska ofta.
Din ska ha som sagt en automatisk nivåhållning det är en funktion med flottör som sitter i den och troligtvis utloppet som droppar och även läcker ut luften. Micronizern ska om allt är tätt och fungerar ge ett överskott av luft och det är det nivåregleringen ska hålla efter så det inte omvänt ditt problem ska bli luftfyllt och komma med ut i förbrukningsvattnet.O olotor skrev:
Kolla upp hur den är byggd och skaffa delen eller lossa och reparera inte omöjligt genom lite rengöring av ventilen.
Ja, något fel måste det vara eftersom micronizern ska trycka in luft (för att motverka svavelväte) och den luften ska komma ut i kranarna.
Jag vet inte om jag är kompetent nog att börja riva i den. Kanske Robota kan rekommendera någon firma.
Jag vet inte om jag är kompetent nog att börja riva i den. Kanske Robota kan rekommendera någon firma.
Åter till mina problem med Wellmate. Det är en HP 110 med luftinjektor.
Jag kontrollerade inställningen på luftinjektorn och tycker att den är snålt ställd. Det går inte att vrida på den, jag antar att det är vredet med pilen som ska justeras? Hur gör ni som har en luftinjektor? Hur mycket vågar man ta i?
Vad har svarta spaken till höger för funktion?
F.ö verkar det vara lite kunskap om Wellmate. Jag pratade med Robota häromdagen men de hänvisar till rörisar och de jag pratat med verkar inte ha någon kunskap.
Jag kontrollerade inställningen på luftinjektorn och tycker att den är snålt ställd. Det går inte att vrida på den, jag antar att det är vredet med pilen som ska justeras? Hur gör ni som har en luftinjektor? Hur mycket vågar man ta i?
Vad har svarta spaken till höger för funktion?
F.ö verkar det vara lite kunskap om Wellmate. Jag pratade med Robota häromdagen men de hänvisar till rörisar och de jag pratat med verkar inte ha någon kunskap.
Där ser man. Jag trodde att closed innebar att den var stängd och att det innebar att den inte släppte in luft.
Det konstiga är det på det stora vredet är just ett vred som går att vrida runt några varv.
Även den lilla har ett vred som går att vrida runt några varv. Men det händer inget på skivan med closed och open när jag vrider.
F.ö är vreden mkt tröga.
Det konstiga är det på det stora vredet är just ett vred som går att vrida runt några varv.
Även den lilla har ett vred som går att vrida runt några varv. Men det händer inget på skivan med closed och open när jag vrider.
F.ö är vreden mkt tröga.