Jag har en sådan där hängare till gamla classicserien och den används aldrig, inte alls bra, lättare att hålla flaskan i handen när man flyttar grillen.
Sökte efter gamla delen bland weber reservdelar, men hittade den inte, kan ringa och kolla på måndag om du fortfarande är intresserad
Sökte efter gamla delen bland weber reservdelar, men hittade den inte, kan ringa och kolla på måndag om du fortfarande är intresserad
Nån som vet nåt rengöringsmedel som fungerar invändigt? Webers egna i svarta sprayflaskan gör det inte i vart fall. Behöver nåt som löser fett. Har provat Yes och varmvatten också men det blir bara kletigt.
Brukar lägga gallret på en lastpall på gräsmattan, spraya in med avfettningsmelel och sedan köra med högtryckstvätten. Är det gjutjärn så måste man smörja direkt efteråt med tex matolja.
Blir inte perfekt men den mesta mögen försvinner.
Inför varje grillning brukar jag köra upp tempen till 300 grader innan jag borstar av gallret med en rund stålborste.
Blir inte perfekt men den mesta mögen försvinner.
Inför varje grillning brukar jag köra upp tempen till 300 grader innan jag borstar av gallret med en rund stålborste.
Klicka här för att svara