Det där med emaljerade galler på Genesis serien förstår jag inte.... min Genesis e-310 har gjutjärnsgaller & de är inte emaljerade. Däremot så har jag sett att Spirit serien har någon typ av emaljerade galler. Skulle iof vara intressant att pröva med rostfria & se vad skillnaden blir jämfört med gjutjärn....
Efter att ha känt & tafsat på olika typer av galler så känns det gott med galler som ligger "ordentligt" på plats om ni förstår vad jag menar.
Tycker dock att det är väldigt praktiskt med gjutjärn (ej emaljerade), efter grillning eller innan nästa grillning blåser jag på full effekt med brännarna i några minuter...sedan borstar jag bort de förkolnade resterna.... sedan penslar jag gallrena med vanlig matolja.... stänger locket så att flammorna kvävs ...Voilá !
Efter att ha känt & tafsat på olika typer av galler så känns det gott med galler som ligger "ordentligt" på plats om ni förstår vad jag menar.
Tycker dock att det är väldigt praktiskt med gjutjärn (ej emaljerade), efter grillning eller innan nästa grillning blåser jag på full effekt med brännarna i några minuter...sedan borstar jag bort de förkolnade resterna.... sedan penslar jag gallrena med vanlig matolja.... stänger locket så att flammorna kvävs ...Voilá !
Har precis köpt en 310 classic och undrar om det finns något tillbehör för att kunna hänga upp gasoltuben på utsidan av skåpet eftersom man inte skall ha den i skåpet under användning?? Någon krok eller liknande som håller upp tuben så man slipper lyfta den vid transport??
Det finns men passar bara små flaskorna.
Edit: Dom verkar gjort om det sedan jag köpte min hållare, nu finns det denna. http://www.webergrill.se/Produkter/Tilbehör.aspx?GroupID=5959&ProductID=8463-at-SHOP4
Edit: Dom verkar gjort om det sedan jag köpte min hållare, nu finns det denna. http://www.webergrill.se/Produkter/Tilbehör.aspx?GroupID=5959&ProductID=8463-at-SHOP4
Redigerat:
Vet inte om dom slutat med dom till den nu. Jag har också en 310 och köpte min hållare på Bauhaus, det är som en stålbygel med rem. Fast det går bara ha dom små flaskorna på den.
Kan man inte bara ställa flaskan på backen? Förstår inte riktigt poängen med att hänga upp flaskan. Men ni kan säkert upplysa mig 
Kan man inte då ställa in flaskan i skåpet igen? Verkar mycket smidigare tycker jag.
Okej, jag hade fått uppfattningen att det bara var då den var i bruk. Så fel man kan ha