Har en vedspis med värmekanaler. Sitter en fläkt som styrs av en styrpanel.
Tidigare har man kunna reglera fläkthastigheten med vredet och det har funnits ett termostat som slår på/av fläkten.
Numera går det bara köra den på fullt ös, varken termostat eller varvtalsregleringen funkar.
Bifogar ett antal bilder, hittar inget likande denna. Enklast vore kanske om man fick tag på en ny kontrollpanel, alternativt att byta ut mot ngt nytt. Någon som vet ngt om denna? Är en jäkligt effektiv grej...
Tidigare har man kunna reglera fläkthastigheten med vredet och det har funnits ett termostat som slår på/av fläkten.
Numera går det bara köra den på fullt ös, varken termostat eller varvtalsregleringen funkar.
Bifogar ett antal bilder, hittar inget likande denna. Enklast vore kanske om man fick tag på en ny kontrollpanel, alternativt att byta ut mot ngt nytt. Någon som vet ngt om denna? Är en jäkligt effektiv grej...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Larsa skrev:
Har en vedspis med värmekanaler. Sitter en fläkt som styrs av en styrpanel.
Har en likadan, men ingen aning hur den fungerar, måste den vara på när man eldar? Vad är svarta reglaget längst ner?,
Hejsan,
Jag har köpt ett hus som också har en Värmax fläkt. Men den går endast att köra fläkten manuellt + går att ställa varven på fläkten. Ingen automatisk start som det står om i manualen. Fick du din att fungera? Vet du om det finns något elschema eller liknande?
Jag har köpt ett hus som också har en Värmax fläkt. Men den går endast att köra fläkten manuellt + går att ställa varven på fläkten. Ingen automatisk start som det står om i manualen. Fick du din att fungera? Vet du om det finns något elschema eller liknande?
Dags att bygga om då jag inte hittat ngn info om det går att laga befintlig styrutrustning.
tänker mig en vanlig varvtalsregulator på fläkten, men vill gärna ha ett termostat som slår av om det blir kallt i kanalen. Alltså ett ställbart termostat med givare i friskluftkanalen. Någon som har tips på produkter?
har elektriker som kommer koppla in, försöker bara utreda möjligheter….
mvh//Larsa
tänker mig en vanlig varvtalsregulator på fläkten, men vill gärna ha ett termostat som slår av om det blir kallt i kanalen. Alltså ett ställbart termostat med givare i friskluftkanalen. Någon som har tips på produkter?
har elektriker som kommer koppla in, försöker bara utreda möjligheter….
mvh//Larsa
Hej,
Jag hittade några papper och fick min att arbeta. Tog en stund att få injusterat termostaten men nu fungerar allt som det ska. Startar du din med knappen ( Kalluft) eller?
Jag hittade några papper och fick min att arbeta. Tog en stund att få injusterat termostaten men nu fungerar allt som det ska. Startar du din med knappen ( Kalluft) eller?
Om någon fortfarande letar information om hur Wärmax manöverpanel fungerar så hittade jag på en beskrivning som jag skannade av.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden