193 läst ·
11 svar
193 läst
11 svar
Walk in closet och master bedroom fåniga benämningar?
Fönsterlös skrubb är kanske inte lika säljande. Eller kanske "böttekott" som är rätt vedertaget på sina håll?tveksamt skrev:
Håller med. Klädkammare är bättre benämning.tveksamt skrev:
Blanda engelska och svenska benämningar för ytorna i lägenheten känns patetiskt.
Jo, jag förstår ju syftet förstås, mer fundersam över om det faktiskt funkar. Är folk så fåniga att de betalar mer för att det står ”Master bedroom” och ”Walk in closet” istället för ”sovrum” och ”klädkammare”?Hep skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 271 inlägg
Folk betalar ju också mer när det står "köksö" i stället för "klump som tar värdefull yta och står alltid i vägen".tveksamt skrev:
Måste vara svårt att avgöra ifall det funkar. Själv skulle jag bara bli irriterad på fånerierna, så för mig skulle det inte öka priset. Antagligen inte sänka heller då det knappast är avgörande på något sätt. Men antagligen hade min uppfattning om mäklaren/säljaren naggats lite i kanten.useless skrev:
Men oavsett mina preferenser så måste det vara otroligt svårt att bevisa att ljust benämningen på några rum skulle ha någon märkbar betydelse. Själv antar jag att det bara handlar om rena modeord bland mäklare. Typ några mäklare ha börjat använda det, då tycker några andra att det var mycket häftigare och så fortsätter det.
Edit: märkte när jag postade det att jag var i humortråden så kanske lite OT
Klicka här för att svara