Vi ritar på en utbyggnad där vi får ett allrum som vi gärna skulle ha en walk in closet i/ arbetshörna bakom en vägg/avdelare. Kommer bygglovshandläggaren ha synpunkter på öppningsbredden in i det utrymmet? Nu är det ritat 700mm men kan öka till 800. 900 skulle kännas lite för väl tilltaget.
Skulle så klart kunna resa väggen i efterhand
Skulle så klart kunna resa väggen i efterhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 322 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 322 inlägg
Håller med om det under förutsättning att det finns något annat sätt att förvara kläder i det tillgänglighetsanpassade sovrummet. Det räcker med att det finns ett anpassat sovrum.useless skrev:
Broschyr med mått för tillgänglighetsanpassning finns här: https://www.nacka.se/497ec2/globala...iktlinjer/tillganglighet-och-anvandbarhet.pdf
Det räcker att det finns två garderober eller 120 cm klädstång någonstans i bostaden åtkomligt med rullstol.BirgitS skrev:
Måttet anger väl yttermått på karmen (?) och att t ex bära in en något så när ordinär tvättkorg genom 62 eller 63 cm är trångt. Det är enkelt att testa då ni antagligen har en 60 garderob och så får ni några enstaka centimeter mer.
Sen skulle jag bygga allt nytt med bra tillgänglighet som möjligt men då är jag inne på släkting nummer fem som bor kvar i huset de antingen byggde själva eller köpte som senast för 56 år sedan.
Sen skulle jag bygga allt nytt med bra tillgänglighet som möjligt men då är jag inne på släkting nummer fem som bor kvar i huset de antingen byggde själva eller köpte som senast för 56 år sedan.
Klicka här för att svara