@
zarkov zarkov skrev:
Gör som ni vill, mina fyra år gamla matrix-ljus lyser som tusan. Skulle jag råka klippa en älg och lampan går sönder får man väl byta den men den dagen, den sorgen!

Med B-kort får jag dra 754 kg med min 80x (4WD).
1200 eller 1400 kg med B96. Tur att dina lyktor är försäkrade 😉

Snigla Snigla skrev:
Vi har intresserat oss lite för en sådan och tänkte kolla om någon här har en sådan själv, eller för den delen bara har provkört en.. och har ett litet "omdöme" (kommetar) om bilen att ge..

Gärna från 2023... (dvs den/de vi kikat på är inte nya)

🚙
Vi har en id4 2023 och jag skulle lätt säga att det är den sämsta bilen jag ägt i mitt 48-åriga liv. Det är iofs den första vw jag har suttit i. Det enda som är bra med den är att det är en elbil.

• Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
G
Kört ID4 (RWD) i fyra vintrar haft noll problem med halka dock så har jag dubbdäck.

Lite tråkigt att köra runt med dubbar när det inte behövs under halva vinterperioden typ..

T teuvo tainio skrev:
Hej,jag hoppas att ni som förordar Matrix strålkastare vet vad det kostar att byta en efter garanti tiden, de är mycket bra men man behöver en bil med lååång garanti tid. De är orimligt dyra.
Köp lexus

Snigla Snigla skrev:
Vi har intresserat oss lite för en sådan och tänkte kolla om någon här har en sådan själv, eller för den delen bara har provkört en.. och har ett litet "omdöme" (kommetar) om bilen att ge..

Gärna från 2023... (dvs den/de vi kikat på är inte nya)

🚙
Har lillebror ID3,, Jätte nöjd och kört 7000 mil med den på 2 år. Fått ett bakljus och nya krängningshammare på garantin (beg bil) kan inte klaga. Dock önskat lite bättre range. Kommer ca 26-29 mil på en laddning utan att köra ner till 0%. Tror ID4 har lite mer så kanske du kommer 35 mil en normaldag. Vintertid tar mer batteri.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Vi har en ID4 1st edition från 2021, har gått ca 10000mil.

Köptes för 2.5år sedan, då var en Enyaq 100kkr dyrare.
Jag hade kollat vilken årsmodell som har förvärmning av batteriet inför snabbladdning, jag gjorde avvägningen att det kostade mer med en nyare bil än vad vi tyckte det var värt (kör sällan långt när det är så kallt att förvärmningen behövs)

Batteriet till eCall-modulen gav upp och den bytte de i början av sommaren, visade sig att VW stod för det till slut. Samtidigt gjordes en mjukvaruuppdatering som ska åtgärda dörrhantagsproblematiken.

Inte en perfekt bil, men vi är nöjda.
Hur fick ni VW att ta eCall-modulen? Vi ska lämna in vår ID4 nu i veckan för att nödsamtal är ur funktion så är väl samma.

Har 2022års modell som jag tog ut slutet 2021. Kört snart 13000mil med den utan några större problem.
Ska man köra långt och ladda annat än hemma så är det nog värt att titta på årsmodellerna med förvärmning av batteri så de kan ta emot snabbare laddning.

S Skiren skrev:
Hur fick ni VW att ta eCall-modulen? Vi ska lämna in vår ID4 nu i veckan för att nödsamtal är ur funktion så är väl samma.

Har 2022års modell som jag tog ut slutet 2021. Kört snart 13000mil med den utan några större problem.
Ska man köra långt och ladda annat än hemma så är det nog värt att titta på årsmodellerna med förvärmning av batteri så de kan ta emot snabbare laddning.
Hos oss funkade eCall, men batteriet var under godkända nivåer.

Jag var inställd på att betala de 3000kr som lokala verkstaden skulle ha för att byta batteriet, men när bilen var inne så ringde de och sa att något mer behövde bytas men det skulle jag inte betala för.
Sen när jag hämtade bilen så efterfrågade de ingen betalning 🤷‍♂️

Men lägg inga stora pengar på det, modulen dör ändå när 2G släcks ner.
Tror man kan nolla batteriet med odbeleven ifall man vill bli av med felkoden.

S Sillen99 skrev:
Vi har en id4 2023 och jag skulle lätt säga att det är den sämsta bilen jag ägt i mitt 48-åriga liv. Det är iofs den första vw jag har suttit i. Det enda som är bra med den är att det är en elbil.
Vad har gjort den förtjänt av det omdömet?
Mycket som gått sönder?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.