Hej!
Har en pool som jag byggde förra året men utan uppvärmning. Nu har jag köpt solpaneler som ja tänkt att koppla till en vvx. poolen rymmer 21m3 vatten och min fråga lyder då. Hur pass stor platt vvx ska man ha? antingen i kw lr i antal rader på vvx. har även tänkte senare skede att köpa mig en värme pump som jag ska samman koppla med solpanelerna.

mvh
 
Varför behöver du en värmeväxlare?
Det borde gå att köra poolvattnet direkt genom solfångarna under förutsättning att du köpt rätt typ.
 
Nä det är ju inte det.. det är koppar slingor i solfångarna. :/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.