38 344 läst ·
107 svar
38k läst
107 svar
VVS:are gjorde märken i kommod
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Nej det är inte silikonat där!Krilleman skrev:
Haha... Jag har 2 barn. 2åring och 4åring. Vilket han visste. Så jo, det spills en hel del.
Själva tvättstället måste ju sitta fast på något sätt?!Jennifer Edman skrev:
Limmat med silikon antar jag dock.
Lägg en tunn sträng där och var nöjd. Visst kunde man ha sågat ur med sticksåg (Men en röris har inte en sticksåg i sitt standardsortiment tråkigt nog) och tätat kanterna med silikon. Vilket man också borde ha gjort, givetvis såhär efteråt. Men tvättstället är ju inte obrukbart pga detta.
Knusslar röris med att byta den mörka bänkskivan, ta upp detta också!
Det är fult gjort, förmodligen urborrat istället för ursågat och visst det är ju inte lika lätt att silikona en yta som ser ut så jämfört med en sticksågad, som man borde gjort.Krilleman skrev:
Själva tvättstället måste ju sitta fast på något sätt?!
Limmat med silikon antar jag dock.
Lägg en tunn sträng där och var nöjd. Visst kunde man ha sågat ur med sticksåg (Men en röris har inte en sticksåg i sitt standardsortiment tråkigt nog) och tätat kanterna med silikon. Vilket man också borde ha gjort, givetvis såhär efteråt. Men tvättstället är ju inte obrukbart pga detta.
Knusslar röris med att byta den mörka bänkskivan, ta upp detta också!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 653 inlägg
Ledsen att behöva säga det men du har fått tag på ett riktigt praktarsle. Förutom att han sabbat skivan och försökt dölja det så kommer det per automatik rinna ner vatten under handfatet om det inte är silikon där. Vatten som letar sig in i snittytorna (vad fan heter det?) och skivan börjar snart svälla. Sjukt fula hål i skivorna förövrigt och dessutom undrar jag vad han egentligen har använt för sågJennifer Edman skrev:
Med tanke på den låga nivån men framförallt att han medvetet försökt dölja sitt misstag så hade jag nog övervägt att ta in någon sakkunnig för att kolla resten av det han gjort.
Trots att jag är lekman kan jag se att det är lägre än amatörnivå på det du visat med bilderna. Tidsåtgången har jag däremot ingen aning om, det vet dom andra i tråden mer om.
Fick du tag på denna lirare genom nån "offerttjänst" online?
EDIT: det är förstås borrat ja och inte sågat, det förklarar saken.
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Nej, Googlade på vvsare och han kom i en riktig bil med reklam för deras företag osv.B Bästerortarn skrev:Ledsen att behöva säga det men du har fått tag på ett riktigt praktarsle. Förutom att han sabbat skivan och försökt dölja det så kommer det per automatik rinna ner vatten under handfatet om det inte är silikon där. Vatten som letar sig in i snittytorna (vad fan heter det?) och skivan börjar snart svälla. Sjukt fula hål i skivorna förövrigt och dessutom undrar jag vad han egentligen har använt för såg
Med tanke på den låga nivån men framförallt att han medvetet försökt dölja sitt misstag så hade jag nog övervägt att ta in någon sakkunnig för att kolla resten av det han gjort.
Trots att jag är lekman kan jag se att det är lägre än amatörnivå på det du visat med bilderna. Tidsåtgången har jag däremot ingen aning om, det vet dom andra i tråden mer om.
Fick du tag på denna lirare genom nån "offerttjänst" online?
Verkar som jag haft enorm otur!!
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 653 inlägg
Nej nej, en nyanställd lär inte vilja göra ett sånt skit jobb utan tvärt om anstränga sig lite extra. Det är ett ljugande klantarsle. Han har medvetet försökt dölja sitt misstag och låtsas som ingenting och förutom grejerna jag radade upp i förra inlägget är han inte ens kapabel att läsa en monteringsanvisning.Jennifer Edman skrev:
Men nu är inte min mening absolut inte att raljera och sänka ditt humör ännu mer så ......
Vad är det värsta som kan hända om du tar upp detta med firman? Du kommer ju inte ha något mer med dom att göra! Ta kontakt och säg att du är beredd att ta dit en en besiktningsman om dom inte backar från den fakturan. Klart att du fixar det! Det har du dessutom igen i form av extra självförtroende tills nästa gång du behöver konfrontera en klantskalle!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 653 inlägg
Fast nog fan ser det ut som att det är åtminstone delvis sågat på https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/658/658405-45d039d8dd18294b1a1b9491c2e4e3ca.jpgKrilleman skrev:
Själva tvättstället måste ju sitta fast på något sätt?!
Limmat med silikon antar jag dock.
Lägg en tunn sträng där och var nöjd. Visst kunde man ha sågat ur med sticksåg (Men en röris har inte en sticksåg i sitt standardsortiment tråkigt nog) och tätat kanterna med silikon. Vilket man också borde ha gjort, givetvis såhär efteråt. Men tvättstället är ju inte obrukbart pga detta.
Knusslar röris med att byta den mörka bänkskivan, ta upp detta också!
Om monteringsanvisningen säger stödbräda så bör den ju helt klart monteras! Den är ju där/med av en anledning!Jennifer Edman skrev:
Vi har en 120 bred kommod som har ett stöd i mitten i bakkant.
Kollar man här så ska stödet användas till 60, 80 och 100.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni samma bredd på de olika kommoderna?
Be din sambo ringa om du tycker det känns jobbigt, men ingen av er ska behöva känna att ni gör fel för att ni påtalar ett taffligt utfört jobb.
Kanske finns fler saker i badrummet att anmärka på.FredrikR skrev:
Det har vi lärt oss efter alla inlägg vi läst här på BH!
Otroligt tunn fog i så fall. Svårt att komma åt ens med fogbrickor.Krilleman skrev:
