A atomlab skrev:
Är ju helt omöjligt att ens med livlig fantasi förstå hur dessa märken uppkommit.
Det är tydligt att han markerat över dem med spritpenna. Öppet utrymme bakom en vit avloppsrörinstallation och vattenledningar, obearbetade ytor, mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man ser tydligt att det är trä inuti skivan..

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Jennifer Edman Jennifer Edman skrev:
Jag insåg idag att det är självklart att han fyllt i hålen och sen påstår att han inte märkt att det blivit av vilket känns fel. Har du något råd eller tips på vad jag kan begära i "skadestånd"? Att han betalar ny bänkskiva plus det arbetet som krävs för att byta ut den? Realistiskt? [bild]
Absolut realistiskt.

Om jag inte helt fel ska sågsnittet för avloppet silikonas eller på annat sätt tätas, kolla i instruktionen.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det där märker man att man "råkar" göra! Ingen snack om saken. Tråkigt men det händer någon gång ibland då man inte är koncentrerad. Detta har även jag gjort någon gång tråkigt nog... :p

Skillnaden är hur man löser problemen som uppstår.
Det är ju bara säga som det är och fixa kostnadsfritt om man vill behålla kunderna.
Rör, kabel, hål i vägg, avlopp, svart bakgrund, vit PVC, konstruktion, installationsområde, oavslutat arbete.
Skapa konto
Ja, jag insåg att det är självklart att han är medveten om det och därav ljög att han inte märkte det, då bänkskivan är trä inuti. Räcker det att han betalar ny bänkskiva samt arbetet som krävs för att byta i "skadestånd"?

[bild] Ja, jag insåg att det är självklart att han är medveten om det och därav ljög att han inte märkte det, då bänkskivan är trä inuti. Räcker det att han betalar ny bänkskiva samt arbetet som krävs för att byta i "skadestånd"?
Mer bör bli svårt att få, du har ju kunnat använda badrummet hela tiden.
Men var tydligt med att du inte är imponerad av hur han hanterat detta.
Granska fakturan, kanske finns saker att anmärka på.

• Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mer bör bli svårt att få, du har ju kunnat använda badrummet hela tiden.
Men var tydligt med att du inte är imponerad av hur han hanterat detta.
Granska fakturan, kanske finns saker att anmärka på.
Tack så jättemycket för dina svar! Jag antar att det också ska vara silikonat mellan handfat och bänkskiva vilket det inte är? Och jag tycker sågsnittet är rätt fult.. Men det är bara jag silikonar det?

• Vit lampa med skadad, brunaktig vattenfläckig tak runtomkring. Tiltad vy, närbild.
    Skapa konto
  • Vit spiralformad glödlampa med silverfärgad bas på vit yta med kartongbitar.
    Skapa konto
  • Vit, rund, modern handfat på vit bänkskiva, delvis synlig, med mörk bakgrund.
    Skapa konto
  • Wow
  • Haha
Mrjayser och 2 till
  • Laddar…
Tack så jättemycket för dina svar! Jag antar att det också ska vara silikonat mellan handfat och bänkskiva vilket det inte är? Och jag tycker sågsnittet är rätt fult.. Men det är bara jag silikonar det?
Alla "Trä"rena ytor måste skyddas från vatten annars går det väldigt snabbt att förstöra en spånskiva.
Ikeas guide för laminatbänkiva nedan.

Illustrerade instruktioner för att såga ut och installera en diskho i bänkskiva.
Skapa konto

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Är det samma hantverkare som monterat det tycker jag denne ska fixa det samtidigt som den mörka skivan byts ut.
Vi har samma handfat och kommod från Ikea som monterades av hantverkare i ett försäkringsärende.
Det viktiga är att det är tätat under handfatet så att inget vatten når dit men vill minnas att det finns ett avsnitt i monteringsanvisningen som berör själva snittytan.

Instruktioner för montering av möbel med lådor, verktyg och detaljerad steg-för-steg-guide.
Skapa konto
Illustrerad monteringsanvisning för möbeldelar, inklusive skruvar och verktyg.
Skapa konto

Se ovanstående.

• Gilla
Manges totalBygg och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild] [bild]
Se ovanstående.
Tack så jättemycket. Han har även skippat den där stödplankan att montera som jag tydligt la fram (tillsammans med alla monteringsanavisningar) som ska va under bänkskivan... mycket som behöver ordnas och jag tycker det känns jobbigt att ta upp med honom.
Jag samlar mod till mig och ringer på måndag.

• Gilla
  • Haha
Mrjayser och 4 till
  • Laddar…
Krilleman
Tack så jättemycket. Han har även skippat den där stödplankan att montera som jag tydligt la fram (tillsammans med alla monteringsanavisningar) som ska va under bänkskivan... mycket som behöver ordnas och jag tycker det känns jobbigt att ta upp med honom.
Det viktiga här är att vara saklig.
Har du fakta så är det svårt att slingra sig ur.

Be rörisen byta ut bänkskivan på hans bekostnad (du ska absolut INTE betala) och utföra installationen enligt anvisningen till punkt och pricka.

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 9 till
  • Laddar…
Stå på dig, annars får någon annan det! ;)
Men jag förstår att det känns jobbigt att påtala att någon slarvat, och med tanke på att han försökt dölja märkena gjort ett uselt och oärligt jobb.

Jag minns inte, men hade du betalat?

• Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det viktiga här är att vara saklig.
Har du fakta så är det svårt att slingra sig ur.

Be rörisen byta ut bänkskivan på hans bekostnad (du ska absolut INTE betala) och utföra installationen enligt anvisningen till punkt och pricka.
Tror du att jag behöver be han byta ut bänkskivan även i andra badrummet pga det behöver sågas till bättre samt silikonas eller räcker det att han fixar till detta? Vit spiral energiesparlampa ovanifrån med kartongbitar på vit yta.
Skapa konto

• Haha
Mrjayser
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Stå på dig, annars får någon annan det! ;)
Men jag förstår att det känns jobbigt att påtala att någon slarvat, och med tanke på att han försökt dölja märkena gjort ett uselt och oärligt jobb.

Jag minns inte, men hade du betalat?
Nej inte fått faktura än heller.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Är det silikonat enligt min markering?

??

Om ja så har jag ju svårt att tro att vatten ska ta sig in där och svälla sönder bänkskivan. För man dräller ju inte med vatten på en bänkskiva i ett bad/toa som i ett kök.

Vit tvättställ mot vit bakgrund med rosa markering längst ner på bilden.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Nej inte fått faktura än heller.
Bra, betala inte innan du är nöjd.
Jag var precis upp i vårt badrum och kände på sågytan underifrån och kände att den var silikonad.

• Gilla
Jennifer Edman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.