38 344 läst ·
107 svar
38k läst
107 svar
VVS:are gjorde märken i kommod
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Absolut realistiskt.Jennifer Edman skrev:
Om jag inte helt fel ska sågsnittet för avloppet silikonas eller på annat sätt tätas, kolla i instruktionen.
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Krilleman skrev:
Det där märker man att man "råkar" göra! Ingen snack om saken. Tråkigt men det händer någon gång ibland då man inte är koncentrerad. Detta har även jag gjort någon gång tråkigt nog...
Skillnaden är hur man löser problemen som uppstår.
Det är ju bara säga som det är och fixa kostnadsfritt om man vill behålla kunderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mer bör bli svårt att få, du har ju kunnat använda badrummet hela tiden.Jennifer Edman skrev:
Men var tydligt med att du inte är imponerad av hur han hanterat detta.
Granska fakturan, kanske finns saker att anmärka på.
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Tack så jättemycket för dina svar! Jag antar att det också ska vara silikonat mellan handfat och bänkskiva vilket det inte är? Och jag tycker sågsnittet är rätt fult.. Men det är bara jag silikonar det?FredrikR skrev:
Är det samma hantverkare som monterat det tycker jag denne ska fixa det samtidigt som den mörka skivan byts ut.Jennifer Edman skrev:
Vi har samma handfat och kommod från Ikea som monterades av hantverkare i ett försäkringsärende.
Det viktiga är att det är tätat under handfatet så att inget vatten når dit men vill minnas att det finns ett avsnitt i monteringsanvisningen som berör själva snittytan.
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Tack så jättemycket. Han har även skippat den där stödplankan att montera som jag tydligt la fram (tillsammans med alla monteringsanavisningar) som ska va under bänkskivan... mycket som behöver ordnas och jag tycker det känns jobbigt att ta upp med honom.FredrikR skrev:
Jag samlar mod till mig och ringer på måndag.
Det viktiga här är att vara saklig.Jennifer Edman skrev:
Tack så jättemycket. Han har även skippat den där stödplankan att montera som jag tydligt la fram (tillsammans med alla monteringsanavisningar) som ska va under bänkskivan... mycket som behöver ordnas och jag tycker det känns jobbigt att ta upp med honom.
Har du fakta så är det svårt att slingra sig ur.
Be rörisen byta ut bänkskivan på hans bekostnad (du ska absolut INTE betala) och utföra installationen enligt anvisningen till punkt och pricka.
Stå på dig, annars får någon annan det!Jennifer Edman skrev:
Tack så jättemycket. Han har även skippat den där stödplankan att montera som jag tydligt la fram (tillsammans med alla monteringsanavisningar) som ska va under bänkskivan... mycket som behöver ordnas och jag tycker det känns jobbigt att ta upp med honom.
Men jag förstår att det känns jobbigt att påtala att någon slarvat, och med tanke på att han försökt dölja märkena gjort ett uselt och oärligt jobb.
Jag minns inte, men hade du betalat?
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Renoveringsnovis
· 2021
· 55 inlägg
Är det silikonat enligt min markering?
??
Om ja så har jag ju svårt att tro att vatten ska ta sig in där och svälla sönder bänkskivan. För man dräller ju inte med vatten på en bänkskiva i ett bad/toa som i ett kök.
??
Om ja så har jag ju svårt att tro att vatten ska ta sig in där och svälla sönder bänkskivan. För man dräller ju inte med vatten på en bänkskiva i ett bad/toa som i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder