Kan det vara så att du missat något vid skalningen, så att skärm/biledare går igenom isoleringen på fas ? Ser ju lite trångt ut här :
Elledning som ser ut att vara klämd av en komponent i en elektrisk installation, markerad med en röd cirkel.
 
Nu är det inte jag som har installerat. Jag har bara åkt på felsökningen.

Schema satt på baksidan av brytare och det är rätt kopplat som sagt. Jag provade tipset att ta bort ut-fasen och sen vrida. Säkringen gick inte. Jobbade mig framåt och upptäckte felet:
Belysningsarmatur öppnad visar felkopplade kablar med fas och nolla på samma sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första armaturen var felkopplad. Fas och nolla på samma sida. Efterföljande armaturer var rättkopplade. Första kanske åkte upp en måndag morgon eller fredag eftermiddag :rofl:

Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.