4 278 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
vredet bara snurrar tvättmaskin Indesit w165tx
Hej! Har letat som en galning för att hitta någon som kan svara på vad det är för problem när vredet på en tvättmaskin bara snurrar. Det är en Indesit w 165tx som fungerat perfekt i fem år fram till nu.
Den tar in vatten och är precis på gång att starta programmet när den plötsligt slutar, verkar fundera på saken och till slut bestämmer sig för att - neej - och så sätter vredet igång att snurra i evighet. Sätter man den på centrifugering går det bra och den slutar tom som om programmet var klart vid nästa "stopp-prick". Men sätter man vredet på ett program så vill den bara inte.
Snälla - om det är någon som vet något. Hjälp! Har inte råd med en ny maskin just nu...........
Den tar in vatten och är precis på gång att starta programmet när den plötsligt slutar, verkar fundera på saken och till slut bestämmer sig för att - neej - och så sätter vredet igång att snurra i evighet. Sätter man den på centrifugering går det bra och den slutar tom som om programmet var klart vid nästa "stopp-prick". Men sätter man vredet på ett program så vill den bara inte.
Snälla - om det är någon som vet något. Hjälp! Har inte råd med en ny maskin just nu...........
Vår Indesit (arv från förra ägaren och som imponerande nog snurrar på fortfarande vid en ålder av 9 år!) hade för något år sedan samma symptom. I vårt fall tror jag att det orsakades av igensättningar av tvätt- och sköljmedel i kanalerna mellan tvättmedelsfacket och trumman. Efter ett antal genomsköljningar/spolningar med varmt vatten genom tvättmedelsfacket blev den normal igen. Efter detta har vi spätt ut vårt sega sköljmedel med vatten innan vi hällt det i maskinen. Maskinen har nu fungerat ytterligare ett år efter detta!
/Ingenjören
PS hittade min tråd om samma problem...
http://www.byggahus.se/forum/teknik/107572-tvaettmaskinsproblem.html
/Ingenjören
PS hittade min tråd om samma problem...
http://www.byggahus.se/forum/teknik/107572-tvaettmaskinsproblem.html
Redigerat:
TACK Ingenjören!! tusen tack för svaret, men jag såg det inte förrän idag! Ny på byggahus.se :S Men jag har just, tagit isär hela maskinen och kollat i den slang som får mellan trumman och facket för tvättmedel, Den var helt tom. Så tyvärr låg inte problemet där. Men tack i alla fall för snabbt svar! 
Klicka här för att svara