Har ett gammalt tak av ohyvlad panel som är laserat i mellanbrun nyans som vi vill få vitlaserat istället.
Tips på bra produkt som inte blir flammig...?
Och är hyfsat lätt att jobba med.
Det sitter takbjälkar också om inte är täkta att laseras så det blir en del maskering är jag rädd.

Har hittat 2 produkter som verkar bra, någon som har bra erfarenhet av dessa?:
Faxe Panellut Vit
Herdins Lasyr Tak- & Panelvitt

S
K karlmb skrev:
Har hittat 2 produkter som verkar bra, någon som har bra erfarenhet av dessa?:
Faxe Panellut Vit
Herdins Lasyr Tak- & Panelvitt
Jag har använt Herdins Lasyr. Men dock inte på redan laserat tak. Vi har dock funderingar på att testa att använda den på taket i vardagsrummet som är i klar lasyr idag men taket har spår av tidigare läckage i yttertaket vilket har gett fläckar i taket.
Vår tanke är att köra med Herdins om vi får tid och ork.
den ska ju enligt uppgift funka även till tidigare lackade eller laserade ytor så det borde fungera. Men jag kommer nog att göra ett test på en bräda som jag laserar själv med klar lasyr först innan jag stryker ut det i taket. Jobbigt om det blir dåligt.
Det kommer nog dock inte att ske i närtid pga småbarn som stjäl en del tid.

Herdins ger i alla fall väldigt bra resultat på rent trä. Så mycket kan jag säga. Och det är just en svagt vit som jag testat.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
S steffo_b skrev:
Jag har använt Herdins Lasyr. Men dock inte på redan laserat tak. Vi har dock funderingar på att testa att använda den på taket i vardagsrummet som är i klar lasyr idag men taket har spår av tidigare läckage i yttertaket vilket har gett fläckar i taket.
Vår tanke är att köra med Herdins om vi får tid och ork.
den ska ju enligt uppgift funka även till tidigare lackade eller laserade ytor så det borde fungera. Men jag kommer nog att göra ett test på en bräda som jag laserar själv med klar lasyr först innan jag stryker ut det i taket. Jobbigt om det blir dåligt.
Det kommer nog dock inte att ske i närtid pga småbarn som stjäl en del tid.

Herdins ger i alla fall väldigt bra resultat på rent trä. Så mycket kan jag säga. Och det är just en svagt vit som jag testat.
Vi har bestämt oss för att köra på Herdins lasyr tak o panelvitt, helvit.
Troligen två strykningar, längst till höger är det bara en strykning:
Målning av vit lasyr på paneltak med en strykning längst till höger, omgiven av omålat trä, plastskydd täcker möbler nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.