Har tänkt måla om ett stort vardagsrumstak som består av brunlaserat furu. Tänkte måla det vitt men är rädd att det ska krympa i skarvarna.
Finns det någon årstid man helst bör göra det under? Nåt annat man ska tänka på?
Tacksam för svar.
/L
 
Åsa Lund
Sämst årstid är sensommar. Så nu borde vara bra?
Börja med spärrgrund eller motsvarande för att slippa framtida genomslag av kvistar.
Lycka till!
 
  • Gilla
lulelinda
  • Laddar…
Ja man rekomenderar ju att måla utomhus under våren så kanske gäller inomhus med. Vill inte få bruna ränder längd panelen
 
Är nog nu du ska måla.
 
  • Gilla
lulelinda
  • Laddar…
Måste man kvistlacka eller finns det i grundfärgen?
 
Åsa Lund
Finns vissa sorters grundfärg som fungerar i praktiken mot kvistar även om det inte står så på burken.
Fråga i affären.
Annars använd shellack
 
  • Gilla
lulelinda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.